WLs25: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/> | '''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/> | ||
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. | W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:DSC02195am.JPG|30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie.. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
==Dane techniczne== | ==Dane techniczne== |
Wersja z 09:45, 2 kwi 2018
WLs25 - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.
Dane techniczne
- Masa: 4,2 tony
- Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
- Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
- Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
- Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
Źródło
- Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1. e-Sochaczew, 29.05.2016. [dostęp 19.01.2018].