Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 7: | Linia 7: | ||
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora. | Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora. | ||
− | Plik: | + | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> |
+ | Plik:DSC02195am.JPG|30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] | [[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] |
Wersja z 16:05, 3 kwi 2018
Cegielnia w Obornikach Wlkp. znajduje się przy ulicy Gołaszyńskiej obok mostu kolejowego na rzece Warcie.Obecnie stanowi własność prywatną, do około 2000r. stanowiła działający zakład.
Kolej cegielniana
Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi. Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa WLs40.
Pozostałości
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora.
30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.