Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Lw metryka pojazdu |Stan=Eksponat |Producent=Krupp |Typ=SM01 |Numer=Nieznany |Rok produkcji=1936 |Ostatnie oznaczenie=Brak |Ostatni rozstaw=1435 mm |Ostatni typ silnik...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
|Stan=Eksponat | |Stan=Eksponat | ||
− | |Producent= | + | |Producent=Esllingen |
− | |Typ= | + | |Typ=Kö I |
− | |Numer= | + | |Numer=4256 |
− | |Rok produkcji= | + | |Rok produkcji=1934 |
+ | |Rok odstawienia=lata 90 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Brak | |Ostatnie oznaczenie=Brak | ||
|Ostatni rozstaw=1435 mm | |Ostatni rozstaw=1435 mm | ||
|Ostatni typ silnika=Nieznany | |Ostatni typ silnika=Nieznany | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach | |Ostatnie stacjonowanie=Skansen w Pyskowicach | ||
− | |Właściciel= | + | |Właściciel=Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach |
− | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn| | + | |Opis=Lokomotywa z przedwojennej grupy [[Kö I]], wyprodukowana w zakładach [[Esslingen]] w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu [[DRG Breslau]] stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe [[PKP]] były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii [[SM-01]] czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie. |
− | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie| | + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Deutsche Reichsbahn|1934|1945}}{{Lw stacjonowanie|Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka|b/d|2006}}{{Lw stacjonowanie|Skansen w Pyskowicach|2006|obecnie}}{{Lw stacjonowanie|PKP|1945|b/d}} |
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Kö 0130|1934|1945}}{{Lw oznaczenie|Lr-xxx|1945|b/d}}{{Lw oznaczenie|Ls40|b/d|b/d}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|obecnie}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|1435 mm|od roku produkcji|obecnie}} | ||
}} | }} |
Wersja z 18:40, 5 kwi 2018
<<< Kö I
Kö I 4256
Stan: eksponat
Rok produkcji
1934
Producent
Esllingen
Stan
Eksponat
Rok odstawienia
lata 90
Aktualne oznaczenie
Brak
Aktualny rozstaw
1435 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Skansen w Pyskowicach
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Nieznany
Właściciel
Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
Stacjonowanie
Deutsche Reichsbahn | 1934 | - | 1945 |
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka | b/d | - | 2006 |
Skansen w Pyskowicach | 2006 | - | obecnie |
PKP | 1945 | - | b/d |
Rozstaw
1435 mm | od roku produkcji | - | obecnie |
Oznaczenie
Kö 0130 | 1934 | - | 1945 |
Lr-xxx | 1945 | - | b/d |
Ls40 | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM-01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
Galeria
Źródła