Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
|Stan=Eksponat | |Stan=Eksponat | ||
− | |Producent= | + | |Producent=Esslingen |
|Typ=Kö I | |Typ=Kö I | ||
|Numer=4256 | |Numer=4256 |
Wersja z 18:49, 5 kwi 2018
<<< Kö I
Kö I 4256
Stan: eksponat
Rok produkcji
1934
Producent
Esslingen
Stan
Eksponat
Rok odstawienia
lata 90
Aktualne oznaczenie
Brak
Aktualny rozstaw
1435 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Skansen w Pyskowicach
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Nieznany
Właściciel
Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
Stacjonowanie
Deutsche Reichsbahn | 1934 | - | 1945 |
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka | b/d | - | 2006 |
Skansen w Pyskowicach | 2006 | - | obecnie |
PKP | 1945 | - | b/d |
Rozstaw
1435 mm | od roku produkcji | - | obecnie |
Oznaczenie
Kö 0130 | 1934 | - | 1945 |
Lr-xxx | 1945 | - | b/d |
Ls40 | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM-01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
Galeria
Źródła