Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 
|Stan=Eksponat
 
|Stan=Eksponat
|Producent=Esllingen
+
|Producent=Esslingen
 
|Typ=Kö I
 
|Typ=Kö I
 
|Numer=4256
 
|Numer=4256

Wersja z 18:49, 5 kwi 2018


<<< Kö I

Kö I 4256

Stan: eksponat

Rok produkcji

1934

Producent

Esslingen

Stan

Eksponat

Rok odstawienia

lata 90

Aktualne oznaczenie

Brak

Aktualny rozstaw

1435 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Skansen w Pyskowicach

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Nieznany


Właściciel

Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach

Stacjonowanie

Deutsche Reichsbahn 1934 - 1945
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka b/d - 2006
Skansen w Pyskowicach 2006 - obecnie
PKP 1945 - b/d

Rozstaw

1435 mm od roku produkcji - obecnie

Oznaczenie

Kö 0130 1934 - 1945
Lr-xxx 1945 - b/d
Ls40 b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM-01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.

Galeria

Źródła