Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich: Różnice pomiędzy wersjami
(Raczej wykluczone, by po 20 latach zachował się jakiś tabor.) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
=Kolej cegielniana= | =Kolej cegielniana= | ||
− | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi. Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa WLs40. | + | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi. Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa [[WLs40]]. |
=Pozostałości= | =Pozostałości= |
Wersja z 17:12, 16 kwi 2018
Cegielnia w Obornikach Wlkp. znajduje się przy ulicy Gołaszyńskiej obok mostu kolejowego na rzece Warcie.Obecnie stanowi własność prywatną, do około 2000r. stanowiła działający zakład.
Kolej cegielniana
Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi. Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa WLs40.
Pozostałości
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza.