Wózek motorowy Wmc: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. | [[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. | ||
− | W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser ) | + | W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser ) |
== Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) == | == Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) == |
Wersja z 12:59, 13 mar 2019
Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych Ws, jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu Wmc 017, któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser )
Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna)
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 750 mm | Deutz | Dm 102 | Majdan | |
PWmd/b/d | b/d | Odstawiona | 785mm | Brak silnika | PWmd 4001-8 | Rudy | |
Wmc/54 | 1977 | Odstawiona | 600 mm | Brak | S 00-00912 4018-1 | Białośliwie Wąsk. | |
Wmc/nieznany | nieznany | Eksponat | 750 mm | Nieznany | Wmc 001 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | W niektórych źródłach występuje oznaczenie Wmc 017 |
Wmc/nieznany | nieznany | Nieznany | 750 mm | Nieznany | Wmc 002 | Trzebnica Gaj | |
Wmc/50 | 1975 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 003 | Środa Wielkopolska Miasto | |
Wmc/54 | 1978 | Sprawna | 750 mm | Mercedes | Wmc 004 | Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | |
Wmc/26 | 1972 | Złom | 750 mm | Nieznany | Wmc 007 | Jędrzejów Wąskotorowy | |
Wmc/Nieznany | Nieznany | Sprawna | 750 mm | 4C90 | Wmc 009 | Rogów Towarowy Wąskotorowy | |
Wmc/Nieznany | Nieznany | Wrak | 750 mm | S-21 | Wmc 011 | Przeworsk Wąskotorowy | |
Wmc/Nieznany | Nieznany | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | Wmc 014 | Rogów | |
Wmc/25 | 1972 | Sprawna | 750 mm | Mercedes | Wmc 015 | Ełk Wąskotorowy | |
Wmc/1 | 1969 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | Wmc 016 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Wmc 017 | Białośliwie Wąsk. | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 018 | Zbiersk | |
Wmc/55 | 1976 | Wrak | 750 mm | Nieznany | Wmc 019 | Zbiersk | |
Wmc/47 | 1975 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 020 | Śmigiel | |
Wmc/31 | 1973 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | Wmc 021 | Opalenica Wąskotorowa | |
Wmc/nieznany | nieznany | Odstawiona | 750 mm | S-21 | Wmc 022 | Krośniewice | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 750 mm | Perkins | Wmc 023 | Gniezno Wąskotorowe | |
Wmc/44 | 1974 | Złom | 750 mm | Nieznany | Wmc 024 | Nowy Dwór Gdański Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Nieznany | 750 mm | Nieznany | Wmc 027 | b/d | |
Wmc/18 | 1971 | Odstawiona | 750 mm | W trakcie wymiany silnika | Wmc 028 | TRI RAIL Tyczyn | |
Wmc/nieznany | 1971 | W trakcie remontu | 750 mm | Brak | Wmc 029 | Bytom Karb Wąskotorowy | Drezyna ma podmieniona numer z Wmc 038 stoi w Krasnym |
Wmc/51 | 1975 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 035 | Przeworsk Wąskotorowy | |
Wmc/14 | 1971 | Sprawna | 750 mm | S-21 | Wmc 037 „Kocur” | Nowy Łupków | |
Wmc/8 | 1970 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | Wmc 038 | Krasne | Numer podmieniony z Wmc 029 i wzajemnie |
Wmc/53 | 1976 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 039 | Karczmiska | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 750 mm | Nieznany | Wmc 039 | Krośniewice | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 785 mm | Nieznany | Wmc 102 | Ruda Wschodnia Wąsk. | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 785 mm | Nieznany | Wmc 103 | Bytom Karb Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 785 mm | Nieznany | Wmc 104 | . | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 785 mm | Nieznany | Wmc 105 | Maciejkowice | |
Wmc/13 | 1971 | W trakcie remontu | 785 mm | S-21 | Wmc 106 | Bytom Karb Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 1000 mm | Nieznany | Wmc 151 | Gryfice Wąskotorowe | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 1000 mm | Mercedes | Wmc 153 | Koszalin Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 1000 mm | Nieznany | Wmc 155 | Stargard Szczeciński Wąsk. | |
Wmc/27 | 1971 | Pomnik | 1000 mm | Brak | Wmc 158 | Piaseczno Miasto | |
Wmc/28 | 1972 | Sprawna | 1000 mm | S21 | Wmc 159 | Piaseczno Miasto | |
Wmc/nieznany | nieznany | Nieznany | 1000 mm | Nieznany | Wmc 171 | Koszalin Wąskotorowy | |
Wmc/Nieznany | Nieznany | Eksponat | 600 mm | Nieznany | Wmc 201 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 600 mm | Nieznany | Wmc 202 | Nakło Wąskotorowe | |
Wmc/32 | 1973 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Wmc 203 | Waldeisenbahn Muskau | |
Wmc/Nieznany | Nieznany | Eksponat | 750 mm | Nieznany | Wmc 204 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji | Wmc 206 oznaczony jako Wmc 204 |
Wmc/nieznany | 1970 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Wmc 205 | Białośliwie Wąsk. | |
Wmc/nieznany | nieznany | Wrak | 1000 mm | Nieznany | Wmc 305 | Gryfice Wąskotorowe | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 1000 mm | Nieznany | Wmc 307 | Koszalin Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 1000 mm | Nieznany | Wmc 309 | Gryfice Wąskotorowe | |
Wmc/nieznany | nieznany | Odstawiona | 1000 mm | Nieznany | Wmc 310 | Koszalin Wąskotorowy | |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 750 mm | Nieznany | Wmc-026 | Lisewo Wąskotorowe | |
Wmc/nieznany | nieznany | Sprawna | 600 mm | Perkins | Wmd 204 | Żnin Wąsk. | Pojazd z cofnięta kabiną i wydłużonym przedziałem silnikowym |
Wmc/nieznany | nieznany | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Krośniewice | Pojazd z krótką kabiną, do początku lat 2000 wrak z uciętą ramą i dachem stał na torach w Krośniewicach |