Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 235: Linia 235:
 
|}
 
|}
  
{| class="wikitable sortable"
+
== Lista lokomotyw Ls60 produkcji Fabloku w Chrzanowie (niepełna) ==
!Nr fabr.
+
 
!Typ
+
{{#ask:[[Lw producent::ZREMB Gliwice]] | limit = 250
!Rok prod.
+
|?Lw numer seryjny
!Producent
+
|?Lw rok produkcji
!Stan
+
|?Lw stan
!Prześwit
+
|?Lw ostatni rozstaw
!Oznaczenie
+
|?Lw ostatni typ silnika
!Kolor
+
|?Lw ostatnie oznaczenie
!Stacjonuje
+
|?Lw ostatnie stacjonowanie
|-
+
|?Lw uwagi
|[[GLs20/?|?]]
+
|?Lw numer seryjny
|GLs20
+
|?Lw strona
|?
+
|?Lw typ fabryczny
|ZRMB Gliwice
+
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
|style="background-color:green;"|Sprawny
+
|format=template
|600mm
+
|template=Lw tabela
|brak oznaczeń
+
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
|Szary
+
| outrotemplate=Lw tabela stop
|[[Lokserwis|Firma LOKSERWIS Częstochowa]]
+
|link=all
|-
+
|headers=show
|[[GLs25/1952|?]]
+
|searchlabel=… dalsze wyniki
|GLs25
+
|class=sortable wikitable smwtable
|1952
+
}}
|ZRMB Gliwice
+
 
|style="background-color:green;"|Sprawny
+
 
|600mm
 
|brak oznaczeń
 
|Oliwkowy
 
|Białośliwie Wąskotorowe, własność prywatna.
 
|-
 
|[[GLs30/1954|?]]
 
|GLs30
 
|1954
 
|ZRMB Gliwice
 
|style="background-color:green;"|Sprawny
 
|600mm
 
|brak oznaczeń
 
|Żółty
 
|Płociczno, Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|-
 
|[[GLs30/1959|13196]]
 
|GLs30
 
|1959
 
|ZRMB Gliwice
 
|style="background-color:blue;"|Do remontu
 
|600mm
 
|brak oznaczeń
 
|b/d (pokryta rdzą)
 
|Skansen w Rudach Raciborskich
 
|-
 
|[[GLs30/?|?]]
 
|GLs30
 
|?
 
|ZRMB Gliwice
 
|style="background-color:green;"|Sprawna
 
|600mm
 
|brak oznaczeń
 
|zielony
 
|Ziegelei Museum - Sonderheim
 
|-
 
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==

Wersja z 08:34, 1 maj 2018

Typ Nr fabr. Rok prod. Prześwit [mm] Stan Historia lokomotywy /

uwagi

GLs20 600 Sprawna → cegielnia "Natolin" k. Grodziska Mazowieckiego

→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary

GLs25 1952 600 Sprawna → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy

→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem
→ od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej
→ od 11.2013r. depozyt na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA"

GLs30 1954 600 Sprawna → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku

→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
→ własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony

→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami
→ własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia
→ własność prywatna, ???

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs30 14128 1961 600 Sprawna → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy
GLs30 13196 600 Do remontu → Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa

→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy
→ od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy
→ od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Sprawna → Zakład Torfowy w Grądach - kolor jaskrawoczerwony z żółtymi elementami. Numer zakładowy 11
GLs30 600 Sprawna → Zakład Torfowy w Grądach - kolor jaskrawoczerwony z żółtymi elementami. Numer zakładowy 12. Lokomotywa przeszła całkowitą modernizację i nie przypomina lokomotywy GLs30.
GLs30 600 Do remontu → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa

→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika

GLs30 600 Do remontu → ???

→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Wrak → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy
GLs30 550 Eksponat → KWK "Zabrze Zachód"

→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony

GLs30 19216 600 Odstawiona → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary
GLs30 19220 600 Odstawiona → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony
GLs30 600 Złomowana → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 Złomowana → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 Złomowana → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana
GLs30 600 Odstawiona → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r.

Lista lokomotyw Ls60 produkcji Fabloku w Chrzanowie (niepełna)

Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
GLs25/? 1952 Sprawna 600 mm Nieznany Brak Białośliwie Wąsk. W cegielni kolor granatowy. Po remoncie w firmie Interlok kolor oliwkowy.
GLs30/? 1954 Sprawna 600 mm Nieznany Brak Płociczno Lokomotywa ma żółtą malaturę.
GLs30/numer nieznany 1954 Sprawna 600 mm S-322 Brak Płociczno Lokomotywa ma żółtą malaturę.
GLs20/Nieznany 1957 Sprawna 600 mm S-322 brak Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
GLs20/02 1958 Złom 500 mm S-62 b/d Wojcieszowskie Zakłady Przemysłu Wapienniczego w Wojcieszowie Górnym
GLs20/1 1959 Złom 500 mm S-62 b/d Zakłady Przemysłu Wapienniczego Strzelce Opolskie
GLs30/13196 1959 Odstawiona 600 mm Nieznany Brak b/d
GLs20/30/2 1959 Złom 500 mm S-62 b/d Wojcieszowskie Zakłady Przemysłu Wapienniczego w Wojcieszowie Górnym
GLs30/14128 1961 Sprawna 600 mm S-322 Brak MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany Kolor brązowy.
GLs30/19216 1964 Odstawiona 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Siedliska" Kolor szary; w 2002 roku była sprawna
GLs30/19220 1964(?) Odstawiona 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Siedliska" Kolor czerwony(?), czynna w 2002 roku
GLs20/03018 ? Sprawna 600 mm Nieznany Brak Firma "Lokserwis" w Częstochowie Kolor szary.
GLs30/? ? Złom 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Rozpędziny"
GLs30/? ? Odstawiona 600 mm S-322 Brak Skansen w Rudach
GLs30/? ? Złom 600 mm S-322 Brak Cegielnia "Niemodlin"
GLs30/?? ? Złom 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Objezierze" Pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
GLs30/b/d ? Odstawiona 600 mm S-322 brak b/d
GLs30/b/d ? Sprawna 600 mm S-322 b/d Własność prywatna, Austria Kolor zielono-pomarańczowy
GLs30/b/d ? Sprawna 600 mm S-322 Brak Ziegelei Museum - Sonderheim
GLs30/b/d ? Sprawna 600 mm S-322 11 Zakład Torfowy "Lasland" Grądy
GLs30/b/d ? Sprawna 600 mm S-322 12 Zakład Torfowy "Lasland" Grądy
GLs30/b/d ? Sprawna 600 mm S-322 b/d LOKSERWIS Częstochowa
GLs30/nn6 ? Sprawna 600 mm S-322 b/d LOKSERWIS Częstochowa
GLs30/nn7 ? Wrak 600 mm Brak silnika brak INTERLOK Piła Lokomotywa przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika
GLs30/nn8 ? Odstawiona 550 mm S-322 b/d Warsztat samochodowy w Ludwikowicach
GLs30/- Nieznany Złom 600 mm S-322 b/d Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
GLs30/-- Nieznany Złom 600 mm S-322 b/d Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
GLs30/--- Nieznany Złom 600 mm S-322 b/d Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
GLs30/? Nieznany Odstawiona 600 mm S-322 Brak Cegielnia "Chwalimierz" Kolor czarny z żółtym podwoziem.
GLs30/Nieznany Nieznany Złom 600 mm S-322 Brak Cegielnia "Murzynowo"
GLs30/Nieznany 2 Nieznany Złom 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Murzynowo" Pod koniec lat 90. istniały niektóre elementy.
GLs30/nn/10 Nieznany Eksponat 550 mm S-322 Brak Skansen Górniczy „Królowa Luiza” w Zabrzu
GLs30/nn/9 Nieznany Wrak 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Kotla"
GLs30/b/d b/d Złom 550 mm S-322 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Makoszowy"
GLs30/b/d b/d Złom 550 mm Nieznany b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Makoszowy"
GLs30/b/d b/d Wrak 450 mm S-322 1 Teleenergetyczne Konstrukcje Wsporcze Sp. z o.o. Wałbrzych
GLs30/b/d b/d Złom 550 mm Nieznany b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Gliwice"
GLs30/b/d b/d Nieznany 450 mm S-322 2 Tartak w Wałbrzychu
GLs30/b/d b/d Złom 550 mm Nieznany b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Gliwice"
GLs30/b/d b/d Złom 600 mm Nieznany b/d Cegielnia "Kietrz"
GLs30/numer nieznany b/d Złom 600 mm S-322 b/d Cegielnia "Gołkowice"
GLs30/NN nieznany Nieznany 600 mm Nieznany nieznane Kamieniołom w Kazimierzu Dolnym
GLs30/NN nieznany Nieznany 600 mm Nieznany nieznane Cegielnia "Niemodlin"
GLs30/nieznany nieznany Nieznany 600 mm Nieznany nieznane Cegielnia "Rzucewo"
GLs30/nieznany nieznany Nieznany 600 mm? Nieznany nieznane Budowa Tychów



Źródła

  • informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
  • informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
  • informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
  • własne badania i analizy.