Skansen Kolei Leśnej w Pionkach: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 4: | Linia 4: | ||
[[Tabor:Lw-00504|V10C-556]] | [[Tabor:Lw-00504|V10C-556]] | ||
+ | |||
[[Tabor:Lw-00065|WLs40-372]] | [[Tabor:Lw-00065|WLs40-372]] | ||
+ | |||
[[Tabor:Lw-00066|WLs40-377]] | [[Tabor:Lw-00066|WLs40-377]] | ||
+ | |||
[[Tabor:Lw-01215|WLs40-931]] | [[Tabor:Lw-01215|WLs40-931]] | ||
+ | |||
[[Tabor:Lw-01202|Deutz OME117F]] | [[Tabor:Lw-01202|Deutz OME117F]] | ||
+ | |||
[[Tabor:Lw-00581|Lyd2-63]] | [[Tabor:Lw-00581|Lyd2-63]] | ||
+ | |||
Lokomotywa Gmeinder 10/12 | Lokomotywa Gmeinder 10/12 | ||
Wersja z 16:41, 25 maj 2018
Skansen Kolei Leśnej w Pionkach im. Pawła Szweda - nieistniejący skansen kolei leśnej, który funkcjonował w latach 2003-2010. Mieścił się w Pionkach na terenie lokomotywowni Kolei leśnej Puszczy Kozienickiej. Właścicielem skansenu była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która miała na celu uruchomienie kolei leśnej. Właścicielem był aktor Paweł Szwed, który wtedy był prezesem FPKW.
Eksponaty
Lokomotywa Gmeinder 10/12
Likwidacja
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa V10C-556 została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.