Skansen Kolei Leśnej w Pionkach: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 20: | Linia 20: | ||
'''Wagony osobowe''' | '''Wagony osobowe''' | ||
+ | |||
- dwa "letniaki". | - dwa "letniaki". | ||
'''Wagony towarowe''' | '''Wagony towarowe''' | ||
- sześć wózków kłonicowych; | - sześć wózków kłonicowych; | ||
+ | |||
- cztery koleby; | - cztery koleby; | ||
+ | |||
- platforma; | - platforma; | ||
+ | |||
- dwa wagony kryte. | - dwa wagony kryte. | ||
'''Inne pojazdy szynowe''' | '''Inne pojazdy szynowe''' | ||
+ | |||
- wagon brankard. | - wagon brankard. | ||
Wersja z 07:23, 3 maj 2019
Skansen Kolei Leśnej w Pionkach im. Jana Szweda - nieistniejący skansen kolei leśnej, który funkcjonował w latach 2003-2010. Mieścił się w Pionkach na terenie lokomotywowni Kolei leśnej Puszczy Kozienickiej. Właścicielem skansenu była Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która miała na celu uruchomienie kolei leśnej.
Eksponaty
Lokomotywy
Wagony osobowe
- dwa "letniaki".
Wagony towarowe - sześć wózków kłonicowych;
- cztery koleby;
- platforma;
- dwa wagony kryte.
Inne pojazdy szynowe
- wagon brankard.
Likwidacja
Skansen został zlikwidowany w 2010r. z powodu niskiej rentowności i problemów formalnych. Cały tabor został przewieziony do Rud, a lokomotywa V10C-556 została zezłomowana. Po skansenie i kolei leśnej pozostała lokomotywownia i fragmenty torów.
Linki
https://pl.wikipedia.org/wiki/Skansen_Le%C5%9Bnej_Kolei_W%C4%85skotorowej_w_Pionkach