Tw53/2647: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Lokomotywa wąskotorowa Tw53-2647 Numer fabryczny: 2647 Rok budowy: 1953[a] Historia: w latach 1955 - 1987 parowóz służył na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowyc...") |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Rok budowy: 1953[a] | Rok budowy: 1953[a] | ||
Historia: w latach 1955 - 1987 parowóz służył na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych. Po wycofaniu ze służby i skreśleniu z ewidencji w dniu 28.04.1988 pozostał na terenie Lokomotywowni Bytom - Karb i służył jako kocioł ogrzewczy do roku 1991, kiedy to został przetransportowany na stację kolei wąskotorowej w Rudach Raciborskich. Znajdował się tam do roku 2005. W roku 2001 Polskie Koleje Państwowe (Dyrekcja Kolei Dojazdowych w Likwidacji) przekazały go na własność miasta Racibórz. W latach 2005 - 2008 stacjonował na stacji Stanica (około 4 km od Rud Raciborskich). W roku 2008 został przewieziony do firmy Olpas Moravia s.r.o. w Karniowie (Czechy). W latach 2009 - 2020 lokomotywa stacjonowała w Rudach, a od 5 marca 2020 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. W przyszłości na GKW ma być remontowany. | Historia: w latach 1955 - 1987 parowóz służył na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych. Po wycofaniu ze służby i skreśleniu z ewidencji w dniu 28.04.1988 pozostał na terenie Lokomotywowni Bytom - Karb i służył jako kocioł ogrzewczy do roku 1991, kiedy to został przetransportowany na stację kolei wąskotorowej w Rudach Raciborskich. Znajdował się tam do roku 2005. W roku 2001 Polskie Koleje Państwowe (Dyrekcja Kolei Dojazdowych w Likwidacji) przekazały go na własność miasta Racibórz. W latach 2005 - 2008 stacjonował na stacji Stanica (około 4 km od Rud Raciborskich). W roku 2008 został przewieziony do firmy Olpas Moravia s.r.o. w Karniowie (Czechy). W latach 2009 - 2020 lokomotywa stacjonowała w Rudach, a od 5 marca 2020 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. W przyszłości na GKW ma być remontowany. | ||
− |
Wersja z 11:57, 15 cze 2020
Lokomotywa wąskotorowa Tw53-2647
Numer fabryczny: 2647 Rok budowy: 1953[a] Historia: w latach 1955 - 1987 parowóz służył na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych. Po wycofaniu ze służby i skreśleniu z ewidencji w dniu 28.04.1988 pozostał na terenie Lokomotywowni Bytom - Karb i służył jako kocioł ogrzewczy do roku 1991, kiedy to został przetransportowany na stację kolei wąskotorowej w Rudach Raciborskich. Znajdował się tam do roku 2005. W roku 2001 Polskie Koleje Państwowe (Dyrekcja Kolei Dojazdowych w Likwidacji) przekazały go na własność miasta Racibórz. W latach 2005 - 2008 stacjonował na stacji Stanica (około 4 km od Rud Raciborskich). W roku 2008 został przewieziony do firmy Olpas Moravia s.r.o. w Karniowie (Czechy). W latach 2009 - 2020 lokomotywa stacjonowała w Rudach, a od 5 marca 2020 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. W przyszłości na GKW ma być remontowany.