Tw53/2647: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
m
 
Linia 1: Linia 1:
 +
[[Plik:103248141 1643897819109334 4192274098105564859 n.jpg|mały|Tw53]]
 
[[Plik:103195208 274287150382281 4720818501185996280 n.jpg|mały|Tw53]]
 
[[Plik:103195208 274287150382281 4720818501185996280 n.jpg|mały|Tw53]]
 
Lokomotywa wąskotorowa Tw53-2647
 
Lokomotywa wąskotorowa Tw53-2647

Aktualna wersja na dzień 07:57, 6 sie 2020

Tw53
Tw53

Lokomotywa wąskotorowa Tw53-2647

Numer fabryczny: 2647 Rok budowy: 1953 Historia: w latach 1955 - 1987 parowóz służył na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych. Po wycofaniu ze służby i skreśleniu z ewidencji w dniu 28.04.1988 pozostał na terenie Lokomotywowni Bytom - Karb i służył jako kocioł ogrzewczy do roku 1991, kiedy to został przetransportowany na stację kolei wąskotorowej w Rudach Raciborskich. Znajdował się tam do roku 2005. W roku 2001 Polskie Koleje Państwowe (Dyrekcja Kolei Dojazdowych w Likwidacji) przekazały go na własność miasta Racibórz. W latach 2005 - 2008 stacjonował na stacji Stanica (około 4 km od Rud Raciborskich). W roku 2008 został przewieziony do firmy Olpas Moravia s.r.o. w Karniowie (Czechy). W latach 2009 - 2020 lokomotywa stacjonowała w Rudach, a od 5 marca 2020 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. W przyszłości na GKW ma być remontowany.