Jarocińska Kolej Powiatowa: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów (46 km). Pierwszy odcinek linii o...") |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. | Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. | ||
Tabor | Tabor | ||
− | + | MBxc1-41 | |
− | + | MBxc1-42 | |
− | + | MBxc1-43 | |
L30H-63 | L30H-63 | ||
L30H-N/N | L30H-N/N | ||
− | + | Px38-805 | |
− |
Wersja z 15:19, 2 kwi 2021
Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów (46 km).
Pierwszy odcinek linii otwarto w 1902 r., a najnowszy w 1947 r. Ostatni planowy kurs kolejki miał miejsce 28 czerwca 1991 r. Dwa dni później, 30 czerwca, na szlak wyjechał pociąg pożegnalny zorganizowany przez Poznański Klub Modelarzy Kolejowych. W 1993 przeprowadzono fizyczną likwidację torowiska, a w 2018 jej pozostałości przekazano władzom samorządowym.
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. Tabor MBxc1-41 MBxc1-42 MBxc1-43 L30H-63 L30H-N/N Px38-805