Jarocińska Kolej Powiatowa: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów (46 km). | + | Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów wraz z odgałęzieniami (46 km). |
− | Pierwszy odcinek linii otwarto w 1902 r., a | + | Pierwszy odcinek linii otwarto w 1902 r., a ostatni w 1947 r. Ostatni planowy kurs kolejki miał miejsce 28 czerwca 1991 r. Dwa dni później, 30 czerwca, na szlak wyjechał pociąg pożegnalny zorganizowany przez [[Poznański Klub Modelarzy Kolejowych]]. W 1993 przeprowadzono fizyczną likwidację torowiska, a w 2018 jej pozostałości przekazano władzom samorządowym. |
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. | Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. | ||
− | + | ||
− | + | Spis taboru (niepełny): | |
− | + | [[WMD Witaszyce]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Wersja z 15:37, 2 kwi 2021
Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów wraz z odgałęzieniami (46 km).
Pierwszy odcinek linii otwarto w 1902 r., a ostatni w 1947 r. Ostatni planowy kurs kolejki miał miejsce 28 czerwca 1991 r. Dwa dni później, 30 czerwca, na szlak wyjechał pociąg pożegnalny zorganizowany przez Poznański Klub Modelarzy Kolejowych. W 1993 przeprowadzono fizyczną likwidację torowiska, a w 2018 jej pozostałości przekazano władzom samorządowym.
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane.
Spis taboru (niepełny): WMD Witaszyce