Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami
(Zmiana statusu stanu lokomotywy) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |Stan= | + | |Stan=Sprawna |
|Producent=FAUR | |Producent=FAUR | ||
|Typ=L45H | |Typ=L45H |
Wersja z 12:04, 24 lut 2022
<<< L45H
L45H 24324
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
HP-Lxd2-08
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rudy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Użytkownik
Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Właściciel
UM Kuźnia Raciborska
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-08 | 1981 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.