Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 258: | Linia 258: | ||
|- | |- | ||
| 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja. | | 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||
== Przypisy == | == Przypisy == | ||
<References/> | <References/> |
Wersja z 00:35, 28 cze 2014
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
Koleje użytku publicznego
Lp. | Nr HF | Producent | Nr fabryczny | rok budowy | Oznaczenie do 1939 r. |
Oznaczenie 1940-45 r. |
Oznaczenie po 1945 r. |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 210 | Henschel | 8092 | 1907 | OKlb: 1 | DRG: 99 1564 | Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej) | |
2 | 216 | Henschel | 8133 | 1907 | PKPa: D1-331 | DRG: 99 1567 | Feldbahn Pupy - Grabowo 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | |
3 | 217 | Henschel | 8095 | 1907 | OKlb: 2 | DRG: 99 1565 | Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej) | |
4 | 233 | Orenstein & Koppel | 7014 | 1914 | PKPa: D1-304 | DRG: 99 1541 | Feldbahndepot Hanau/Main, 1942: z Janowa Poleskiego na Kujawskie KD, 1944: ewakuowany przez Niemców. | |
5 | 234 | Orenstein & Koppel | 7015 | 1914 | PKPa: D1-305 | Feldbahndepot Hanau/Main, Kujawskie KD (?) | ||
6 | 235 | Orenstein & Koppel | 7016 | 1914 | PKPa: D1-306 | DRG: 99 1542 | PKPb: Tx1-332 | Feldbahndepot Hanau/Main, 1919: w Krośniewicach, ok. 1950: z Sompolna do Rogowa, 1954: z Rogowa do Mławy, 1955: do ZKL Hajnówka. |
7 | 255 | Henschel | 12557 | 1914 | PKPa: D1-332 | DRG: 99 1548 | PKPb: Tx1-328 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1950: z Kujaw do Rogowa, 1954: z Rogowa do Mławy, 1955: skasowany. |
8 | 256 | Henschel | 12558 | 1913 | PKPa: D1-333 | DRG: 99 1568 | Feldbahn Pupy - Grabowo, 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym), 1944: do Jędrzejowa. | |
9 | 258 | Henschel | 12560 | 1914 | PKPa: D1-334 | DRG: 99 1549 | PKPb: Tx1-314 | 1919: w Krośniewicach, 1940-43 r. z Kujawskich KD do Jędrzejowa, Po 1945 r. w Zwierzyńcu, 1951 r. do PRN Lublin. |
10 | 260 | Henschel | 12562 | 1913 | PKPa: D1-335 | DRG: 99 1569 | Feldbahn Pupy - Grabowo, 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | |
11 | 264 | Henschel | 12566 | ? | Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż.[1] | |||
12 | 271 | Henschel | 12573 | 1914 | PKPa: D1-336 | DRG: 99 1550 | PKPb: Tx1-329 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1950: z Kujaw do Rogowa, 1954: do Mławy, 1955: skasowany. |
13 | 280 | Henschel | 12582 | 1914 | PKPa: D1-342 | DRG: 99 1551 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1944: ewakuowany przez Niemców. | |
14 | 282 | Borsig | 8808 | 1914 | PKPa: D1-313 | DRG: 99 1543 | PKPb: Tx1-325 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1950: z Sompolna do Rogowa, 1954: z Rogowa do Mławy, 1959 r. skasowany. |
15 | 284 | Borsig | 8810 | 1914 | PKPa: D1-314 | DRG: 99 1544 | PKPb: Tx1-338 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1944: ewakuowany przez Niemców. |
16 | 298 | Borsig | 8824 | 1914 | PKPa: D1-315 | DRG: 99 1602 | PKPb: Tx1-341 CKlem: Nr 11 |
przed 1942: do Rogowa, Po 1945: z Krośniewic do Gniezna, 1953: do Cukr. Klemensów[2], 1974: przekazany do Muz. Kol., 1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
17 | 299 | Borsig | 8825 | 1914 | PKPa: D1-316 | DRG: 99 1545 | PKPb: Tx1-327 | 1919: w Krośniewicach, 1954: z Konina do Gniezna, 1957: kasacja. |
18 | 304 | Borsig | 8826[3] | 1914 | PKPa: D1-317 | DRG: 99 1546 | 1919: w Krośniewicach, ok. 1944: ewakuowany przez Niemców. | |
19 | 307 | Borsig | 8831 | 1914 | PKPa: D1-318 | DRG: 99 1603 | PKPb: Tx1-335 | przed 1942: do Rogowa[4], 1944: do Jędrzejowa, ok 1950: z Rogowa do Mławy 1954: z Mławy do Gniezna, 1957: kasacja. |
20 | 322 | Orenstein & Koppel | 7008 | 1914 | Lit.: K4-402 | DRG: 99 1631 | PKPb: Tx1-346 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, 1944: do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1953: kasacja. |
21 | 339 | Borsig | 9234 | 1915 | PKPa: D1-321 | DRG: 99 1547 | PKPb: Tx1-313 | Feld. Dep. Hanau/Main 1919: w Krośniewicach, 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1955: do Myszyńca, 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.[5] |
22 | 341 | Borsig | 9236 | 1916 | PKPa: ? | GKP: Nr 7 | PKPb: Px1-772 Px2-761 Tx2-359 |
ok. 1939: z PKP do Gniezna, 1957: do Zwierzyńca, 1961: zmiana oznaczenia, 1962: kasacja. |
23 | 347 | Henschel | 13310 | 1914 | PKPa: D1-347 | DRG: 99 1522 | PKPb: Tx1-291 | Na Kujawskich KD, 1951: do Mławy, 1959: do Cukr. Żnin. |
24 | 349 | Henschel | 13312 | 1914 | PKPa: D1-345 | DRG: 99 1553 | 1919: w Krośniewicach, Na Kujawskich KD, 1944: ewakuowany przez Niemców. | |
25 | 354 | Henschel | 13317 | 1914 | PKPa: D1-348 | DRG: 99 1570 | Feldbahn Pupy - Grabowo, 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | |
26 | 355 | Henschel | 13318 | 1915 | PKPa: D1-349 | DRG: 99 1604 | Przed 1942-45: w Rogowie. | |
27 | 356 | Henschel | 13319 | 1914 | PKPa: D1-350 | DRG: 99 1571 | Feldbahn Pupy - Grabowo, 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | |
28 | 360 | Orenstein & Koppel | 7974 | 1914 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, 1926: w wykazie Pińczowskich KD. | |||
29 | 365 | Henschel | 13306 | 1914 | CGos: Nr 3 | CGos: Nr 3 | CGos: Nr 3 LP: ? |
Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony, Po 1954: sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc), Również w wykazie LP (kocioł?). |
30 | 374 | Henschel | ? | ? | Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż | |||
31 | 379 | ? | ? | ? | Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż | |||
32 | 389 | ? | ? | ? | Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż | |||
33 | 483 | Orenstein & Koppel | 7999 | 1914 | PKPa: 4232 | Łot.: ML-631 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, w okresie międzywojennym na PKP, po 1945: Łoterskie Koleje Państwowe, EGZEMPLARZ ZACHOWANY (Ventspils) | |
34 | 385 | Henschel | 13580 | 1915 | CKlem: Nr 4 | CKlem: Nr 4 | CKlem: Nr 4 | Cukr. Klemensów, 1929: zakupiony w firmie Wolwis, 1974: przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
35 | 522 | Henschel | 14015 | 1916 | LP: Tx 232 | ZKL Czarna Białostocka, kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242, 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19, 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18. | ||
36 | 580 | Jung | 2449 | 1914 | LP: Tx-206 | ZKL Hajnówka, kocioł do ?, 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19, 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207), 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18. 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958). | ||
37 | ? | Orenstein & Koppel | 8163 | 1916 | 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa[6] | |||
38 | 588 | Esslingen | 3777 | 1916 | LP: Tx-227 | ZKL Czarna Białostocka, kocioł do ?, 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16 2. kocioł do Tx-242 (zachowany) 3. kocioł z ?, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
39 | 840 | Maffei | 4752 | 1916 | LP: Tx-1125 | ZKL Zagnańsk, kocioł do Tx-208, 2. kocioł z HF-2808, Krauss 7666/19. | ||
40 | 977 | Borsig | 9840 | 1917 | W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?) | |||
41 | 988 | Borsig | 9851 | 1917 | CGos: Nr 4 | CGos: Nr 4 | CGos: Nr 4 | Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony, po 1954: sprzedany[7]. |
42 | 1004 | Henschel | 14252 | 1915 | CKlem: Nr 10 | CKlem: Nr 10 | CKlem: Nr 10 | Cukr. Klemensów, 1936: zakupiony w firmie Wolwis, 1974: przekazany do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
43 | 1082 | Henschel | 15959 | 1918 | W wylazie Lasów Państwowych, kocioł do Tx-200. | |||
44 | 1085 | Henschel | 15962 | 1918 | DRB: 99 1580 | PKPb: Tx1-318 | 1945: Jędrzejów 1949: do Mławy. | |
45 | 1090 | Henschel | 15967 | 1917 | CGuz: Nr 4 | po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów. | ||
46 | 1095 | Henschel | 15972 | 1918 | LP: Tx-207 | ZKL Czarna Białostocka, oryginalny kocioł do ?, 2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377/19 z HF 580 (Tx-206). | ||
47 | 1096 | Henschel | 15973 | 1918 | LP: Tx-1117 | ZKL Czarna Białostocka, oryginalny kocioł do ?, 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18, 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska" | ||
48 | 1103 | Henschel | 15980 | 1918 | PKPa: 1241 | DRB: 99 1576 | LP: Tx-1115 | 1942: w Zwierzyńcu, 1944: do Jędrzejowa, ZKL Czarna Białostocka. |
49 | 1113 | Henschel | 15990 | 1918 | LP: Tx-204 | ZKL Hajnówka. | ||
50 | 1324 | Borsig | 9903 | 1917 | PKPa: D1-325 | DRG: 99 1566 | Feldbahn Pupy - Grabowo, 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | |
51 | 1405 | Borsig | 9984 | 1917 | PKPa: D1-375 | DRB: 99 1558 | PKPb: Tx1-316 CKlem: Nr 12 |
1919: w Krośniewicach, Na Kujawskich KD, 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa, 1950: do Mławy, 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów, 1971: złomowany w Klemensowie. |
52 | 1436 | Schwartzkopff | 6337 | 1917 | CGuz: Nr 2 | CGuz: Nr 2 | CGuz: Nr 2 CGuz: Nr 3 |
1923-71: Cukr. Guzów. |
53 | 1514 | Henschel | 15253 | 1917 | Lit.: K4-434 PKPa: 4257 |
DRG: 99 1601 | PKPb: Tx1-321 | 1942: w Zwierzyńcu. |
54 | 1562 | Maffei | 4840 | 1917 | 1926: w wykazie Pińczowskich KD. | |||
55 | 1609 | Hohenzollern | 3738 | 1917 | LP: Tx-1123 | ZKL Hajnówka, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
56 | 1707 | Linke-Hofmann | 1507 | 1917 | PKPa: D1-301 | DRB: 99 1540 | PKPb: Tx1-312 | 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1952: kasacja. |
57 | 1737 | Henschel | 15536 | 1917 | PKPb: Tx1-342 | Po 1945: w Gnieźnie, 1953: kasacja. | ||
58 | 1762 | Henschel | 15561 | 1917 | CGuz: Nr 3 | CGuz: Nr 3 | CGuz: Nr 3 CGuz: Nr 2 |
1923-71: Cukr. Guzów. |
59 | 1872 | Orenstein & Koppel | 8402 | 1917 | PKPa: D1-1029 | DRB: 99 1577 | PKPb: Tx1-308 | 1942: w Zwierzyńcu, 1942-43: do Jędrzejowa, 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?). |
60 | 1876 | Jung | 2764 | 1918 | LP: Tx-1110 | 1942: w Zwierzyńcu, ZKL Zagnańsk. | ||
61 | 1920 | Borsig | 10312 | 1918 | LP: Tx-201 | ZKL Czarna Białostocka, kocioł do HF 1096 (Tx-1117), 2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334/18, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
62 | 1958 | Orenstein & Koppel | 8575 | 1918 | LP: Tx-1958 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, ZKL Hajnówka, kocioł do HF 2500 (Tx-209), 2. kocioł od HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18 z HF 580 (Tx-206), 2. kocioł do ?, 3. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
63 | 1967 | Orenstein & Koppel | 8584 | 1918 | PKPa: 4228 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, W okresie międzywojennym na PKP, 1942: w Janowie Podlaskim. | ||
64 | 1973 | Orenstein & Koppel | 8590 | 1918 | LP: Tx-1113 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, ZKL Hajnówka, kocioł do ?, 2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759/18, 1987: do Muz. Kol. (Sochaczew), EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
65 | 1984 | Schwartzkopff | 6722 | 1918 | PKPa: D1-4252 | PKPb: Tx1-320 CKlem: Nr 10 |
1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa, 1950 r. do Mławy 1952: do Cukr. Klemensów Złomowany w Klemensowie[8] | |
66 | 2041[9] | Henschel | 15895 | 1918 | Lit.: K4-449 | LP: Tx1-324 | W okresie międzywojennym na kolejach litewskich, 1953: z Konina do Gniezna, 1956: do Mławy | |
67 | 2066 | Henschel | 15920 | 1918 | W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?). | |||
68 | 2092 | Borsig | 10323 | 1918 | CKlem: Nr 2 | CKlem: Nr 2 | CKlem: Nr 2 | 1921: z Cukr. Garbów do Cukr. Klemensów 1974: do Muz. Kol. EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
69 | 2103 | Borsig | 10334 | 1918 | W wylazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 1920 (Tx-201). | |||
70 | 2111 | Schwartzkopff | 6753 | 1918 | CGuz: Nr 4 | CGuz: Nr 1 | CGuz: Nr 1 | 1923-71: Cukr. Guzów, kocioł Hartmann 4158/18. |
71 | 2182 | Orenstein & Koppel | 8610 | 1918 | CMWie: Nr 7 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, Cukr. Mała Wieś nr 7, 1973: zdjęcie T. Wach. | ||
72 | 2187 | Orenstein & Koppel | 8615 | 1918 | LP: Tx-1114 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, ZKL Czarna Białostocka, oryginalny kocioł do ?, 2. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18, 2. kocioł do HF 1958 (Tx-1958), EGZEMPLARZ ZACHOWANY (pomnik Czarna Biał. ) | ||
73 | 2195 | Orenstein & Koppel | 8623 | 1918 | CCie: Nr 3 | PKPb: Tx1-352 | Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf, Cukr. Ciechanów nr 3, po 1945: na PKP do Zwierzyńca, 1958: złomowany. | |
74 | 2209 | Jung | 2818 | 1918 | 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa. | |||
75 | 2226 | Esslingen | 3864 | 1918 | Lit.: K4-474 | PKPb: Tx1-331 | Ok. 1944: z Litwy do Rogowa, 1948: kasacja. | |
76 | 2239 | Linke-Hofmann | 1721 | 1918 | Cukr. Leśmierz nr 3, 1977: zdjęcie T. Wach[10]. | |||
77 | 2255 | Linke-Hofmann | 1737 | 1918 | Łot: ML-622 | PKPb: Tx1-310 | W okresie międzywojennym na kolejach łoteweskich, 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1950: do CZ PRK. | |
78 | 2277 | Hartmann | 4121 | 1918 | LP: Tx-233 | ZKL Hajnówka, kocioł do HF 2187 (Tx-1114). | ||
79 | 2284 | Hartmann | 4128 | 1918 | CGos: Nr 2 | CGos: Nr 6 | CGos: Nr 6 | Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony, 1956: do Cukr. Zbiersk (Cielce). |
80 | 2289 | Hanomag | 8690 | 1918 | LP: Tx-1124 | ZKL Czarna Białostocka. | ||
81 | 2294 | Borsig | 10357 | 1918 | Cukr. Leśmierz nr 10, 1979-80: zdjęcie T. Wach[11]. | |||
82 | 2296 | Borsig | 10359 | 1918 | LP: Tx-226 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do ?, 2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18, 2. kocioł do HF 522 (Tx-232). | ||
83 | 2299 | Borsig | 10362 | 1918 | LP: Tx-552 | ZKL Hajnówka. | ||
84 | 2300 | Borsig | 10363[12] | 1918 | CGos: Nr 5 | CGos: Nr 5 | CGos: Nr 5 | Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony, po 1954: sprzedany[13]. |
85 | 2309 | Hartmann | 4141 | 1918 | W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?). | |||
86 | 2325 | Hartmann | 4157 | 1918 | Łot.: ML-658 | PKPb: Tx1-298 Tx2-298 |
W okresie międzywojennym na kolejach łotewskich, podczas wojny do Gniezna, ? do Ciechanowa, 1961: zmiana oznaczenia. | |
87 | 2344 | Henschel | 16094 | 1918 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 2296 (Tx-226). | |||
88 | 2351 | Henschel | 16101 | 1918 | Łot.: ML-650 | PKPb: Tx1-295 Tx2-295 |
Po 1945: na Ostrołęckiej KD, 1965: kasacja. | |
89 | 2353 | Henschel | 16103 | 1918 | LP: Tx-1116 | ZKL Czarna Białostocka, kocioł do Tx-1111, 2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306/19, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
90 | 2391 | Krauss | 7545 | 1918 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 2490 (Tx-1112). | |||
91 | 2415 | Linke-Hofmann | 1759 | 1918 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 1973 (Tx-1113). | |||
92 | 2450 | Orenstein & Koppel | 8686 | 1918 | CWit: Nr 4 CCie: Nr 1 |
PKPb: Tx1-348 | Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia, 192?: Ceg. Witaszyce nr 4, 1937: Cukr. Ciechanów nr 1, 1949: PKP (Mława?). | |
93 | 2452 | Orenstein & Koppel | 8688 | 1918 | PKPb: Tx1-350 | Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia, 192?: Cukr. Ciechanów nr 4 (lub Krasiniec), 1945: na PKP, 1950: CZC - Cukr. Dobrzelin nr 15. | ||
94 | 2455 | Orenstein & Koppel | 8691 | 1918 | CDob: Nr 4 | Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia, Cukr. Dobrzelin nr 4, po 1972: kasacja. | ||
95 | 2456 | Orenstein & Koppel | 8692 | 1918 | CLeś: Nr 11 | Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia, Cukr. Leśmierz nr 11. | ||
96 | 2463 | Orenstein & Koppel | 8699 | 1918 | CIza: Nr 4 CIza: Nr 12 |
Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia, Cukr. Izabelin nr 4, nr 12 (1972 a). | ||
97 | 2490 | Borsig | 10370 | 1919 | LP: Tx-1112 | ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka, ZKL Hajnówka, kocioł do ?, 2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545/19, EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
98 | 2497 | Borsig | 10377 | 1919 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1095 (Tx-207). | |||
99 | 2500 | Borsig | 10380 | 1919 | LP: Tx-209 | ZKL Hajnówka, kocioł do HF 2630 (Tx-203), 2. kocioł z HF 1958 (Tx-1958), Orenstein & Koppel 8575/18. | ||
100 | 2501 | Borsig | 10381 | 1919 | LP: Tx-231 | ZKL Czarna Białostocka. | ||
101 | 2505 | Borsig | 10385 | 1919 | CKlem: Nr 5 | CKlem: Nr 5 | CKlem: Nr 5 | Cukr. Klemensów, 1929: zakupiony w firmie Wolwis, 1974: do Muz. Kol., 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
102 | 2510 | Borsig | 10390 | 1919 | LP: Tx-205 | ZKL Hajnówka. | ||
103 | 2555 | Henschel | 16160 | 1919 | CMWie: Nr 5 | Cukr Mała wieś nr 5, 1973: zdjęcie T. Wach[14]. | ||
104 | 2558 | Henschel | 16163 | 1918 | CKlem: Nr 9 | 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów, 1974: do Muz. Kol., EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
105 | 2592 | Krauss | 7571 | 1918 | Lit.: K4-420 | PKPb: Tx1-323 | W okresie międzywojennym na kolejach litewskich, 1939-45: do Gniezna, 1953: kasacja. | |
106 | 2601 | Krauss | 7580 | 1919 | PKPa: D3-1271 | DRG: 99 1578 | PKPb: Tx1-317 | Demolag Parchim, 1942: w Zwierzyńcu, 1942-43: do Jędrzejowa, 1948: do Mławy, kasacja. |
107 | 2604 | Linke-Hofmann | 1763 | 1918 | CKlem: Nr 3 | CKlem: Nr 3 | CKlem: Nr 3 | 1923: Cukr. Klemensów, zakupiony w firmie Wolwis, 1974: do Muz. Kol., 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
108 | 2630 | Maffei | 5080 | 1918 | Tx-203 | ZKL Hajnówka, ZKL Czarna Białostocka, kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1958 (Tx-1958), 2. kocioł z HF 2500 (Tx-209), Borsig 10380/19. | ||
109 | 2689 | Borsig | 10461 | 1919 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 522 (Tx-232). | |||
110 | 2718 | Kauss | 7675 | 1919 | PKPa: D1-368[15] | DRG: 99 1573 | PKPb: Tx1-358 Tx2-428 |
1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany), 1940-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym), 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice. |
111 | 2722 | Hartmann | 4284 | 1919 | CKlem: Nr 8 | 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów, 1974: do Muz. Kol., 1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej. | ||
112 | 2744 | Hartmann | 4306 | 1919 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 2353 (Tx-1116). | |||
113 | 2745 | Hartmann | 4307 | 1919 | W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?). | |||
114 | 2806 | Krauss | 7664 | 1919 | PKPa: D1-357 | DRG: 99 1605 | PKPb: Tx1-336 | Przed 1942: do Rogowa, 1944: do Jędrzejowa, 1954: z Rogowa do Mławy. |
115 | 2808 | Krauss | 7666 | 1919 | W wykazie Lasów Państwowych, kocioł do HF 840 (Tx-1125). | |||
116 | 2811 | Krauss | 7669 | 1919 | PKPa: D1-362 | DRG: 99 1572 | 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany), 1940: w Grabowie (tender doczepny), 1940-42: na kolejce ostrołęckiej. | |
117 | 2812 | Krauss | 7670 | 1919 | PKPa: D1-363 | DRG: 99 1562 | 1940-42: na kolejce ostrołęckiej. | |
118 | 2814 | Krauss | 7672 | 1919 | PKPa: D1-365 | DRG: 99 1554 | PKPb: Tx1-315 | 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany), na Kujawskich KD, 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa, 1950: do Mławy, 1955: kasacja. |
119 | 2816 | Krauss | 7674 | 1919 | PKPa: D3-367 | DRB: 99 1536 | PKPb: Tx1-311 | 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1952: do WD Nowe Skalmierzyce. |
120 | 2818 | Krauss | 7676 | 1919 | PKPa: D3-369 | DRB: 99 1555 | PKPb: Tx1-330 | 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany), na Kujawskich KD, po 1945: z Krośniewic do Gniezna, 1954: do Cukr. Borowiczki. |
121 | 2819 | Krauss | 7677 | 1919 | PKPa: D3-370 | DRB: 99 1556 | PKPb: Tx1-333 | 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany), na Kujawskich KD, ok. 1946: z Kujaw do Rogowa, 1948: do Mławy, 1961: zmiana oznaczenia. |
122 | 2821 | Krauss | 7679 | 1919 | PKPa: D3-372 | DRB: 99 1557 | PKPb: Tx1-340 | 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany), na Kujawskich KD, Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa, 1939-40: do Grabowa, 1940: z Grabowa do Krośniewic, po 1945: z Krośniewic do Gniezna, 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń |
123 | ? | ? | ? | 1915 | Lit.: K4-441 | PKPb: Tx1-326 | Ok. 1944: z Litwy do Rogowa ok. 1950: z Rogowa do Mławy po 1945: z Mławy do Wrześni 1953: kasacja. | |
124 | ? | ? | ? | 1916 | Lit. K4-476 PKPa: D1-4216 |
PKPb: Tx1-309 | 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa, po 1945: w Zwierzyńcu, 1953: do Min. Górnictwa. | |
125 | ? | ? | ? | 1916 | BKP: Nr 1 | BKP: Nr 1 | PKPb: Tx1-356 | Od 1920: Bydgoska KP, 1951: kasacja. |
126 | ? | Borsig | ? | 1918 | BKP: Nr 5 | BKP: Nr 5 | PKPb: Tx1-357 | Od 1920: Bydgoska KP, 1955: kasacja. |
Przypisy
- ↑ Producent i nr fabryczny jedynie prawdopodobne.
- ↑ Według ŚK 5/04: 1954 z Rogowa.
- ↑ Według niektórych źródeł: 8828
- ↑ Według ŚK 5/04
- ↑ Według niektórych źródeł: Tx1-339, 1948: kasacja
- ↑ Numer fabryczny bęłdny - (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582-586 (8146-50), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML-628
- ↑ do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
- ↑ Według ŚK 5/04: Lit.: K4-454, 1944 ze Zwierzyńca do Rogowa, 1948 do Jędrzejowa.
- ↑ Na podstawie zakresów numeracji HF.
- ↑ Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
- ↑ Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
- ↑ Numer najbardziej prawdopodobny (na podstawie zakresów numeracji). W dokumentach podano 10353.
- ↑ do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
- ↑ Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
- ↑ Według niektórych źródeł D3-368