Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
!Prześwit [mm] | !Prześwit [mm] | ||
!Stan | !Stan | ||
− | |||
− | |||
!Historia lokomotywy / | !Historia lokomotywy / | ||
uwagi | uwagi | ||
Linia 16: | Linia 14: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 | |→ Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 | ||
|- | |- | ||
Linia 24: | Linia 21: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
− | |||
|→ Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice | |→ Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice | ||
→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 | → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 | ||
Linia 32: | Linia 28: | ||
|1956 | |1956 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | |→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
|- | |- | ||
Linia 41: | Linia 36: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | |→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | ||
|- | |- | ||
Linia 49: | Linia 43: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | |||
|→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | |→ budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej | ||
|- | |- | ||
Linia 56: | Linia 49: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | |→ Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
|- | |- | ||
Linia 65: | Linia 57: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:orange;"|Wrak | |style="background-color:orange;"|Wrak | ||
− | |||
|→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | |→ Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
|- | |- | ||
Linia 73: | Linia 64: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:lightblue;" |Eksponat | |style="background-color:lightblue;" |Eksponat | ||
− | |||
|→ Gminna Spółdzienia - Gąsawa | |→ Gminna Spółdzienia - Gąsawa | ||
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Linia 82: | Linia 72: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color: #CA95FF;" |Pomnik techniki | |style="background-color: #CA95FF;" |Pomnik techniki | ||
− | |||
|→ MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów | |→ MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów | ||
|- | |- |
Wersja z 11:20, 29 sie 2014
Typ | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|
Ns1 | 247132 | 1954 | 600 | Złomowana | → Cukrownia "Lublin", wg źródeł niemieckich nr fabryczny 247138 |
Ns1 | 247139 | 1954 | 600 | Odstawiona | → Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Orzeł" - Myslakowice
→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; silnik WSW Andrychów S-320 |
Ns1 | 247316 | 1956 | 600 | Sprawna | → Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 3, zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 |
Ns1 | 247329 | 1956 | 600 | Złomowana | → budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej |
Ns1 | 247333 | 1956 | 600 | Złomowana | → budowa kanału Wieprz-Krzna, dane na podstawie niemieckiej listy fabrycznej |
Ns1 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Cienia" k. Opatówka; zespół napędowy od ciągnika Ursus C330 | ||
Ns1 | 600 | Wrak | → Zakład Torfowy "Las" - Podczerwone k. Czarnego Dunajca; zakł. nr 1, pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Ns1 | 600 | Eksponat | → Gminna Spółdzienia - Gąsawa
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Wenecja; pozostało samo podwozie bez silnika, skrzyni biegów i kabiny | ||
Ns2 | 600 | Pomnik techniki | → MPWiK Warszawa - Stacja Filtrów |
Źródła
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Zbigniewa Tucholskiego i p. Marcina Wojewody zawarte w artykule „Tabor produkcji b. NRD. Wąskotorowe lokomotywy spalinowe typu Ns1” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 2/2010;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.