Czop skrętu: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Nowy) |
Skubihenio (dyskusja | edycje) m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się | + | Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się trzy rodzaje czopów skrętu: czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome, czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia i czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe. |
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Części taboru kolejowego]] | [[Kategoria:Części taboru kolejowego]] |
Aktualna wersja na dzień 22:29, 15 mar 2015
Zasadniczy element połączenia wózka z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się trzy rodzaje czopów skrętu: czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome, czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia i czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe.