Czop skrętu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Nowy)
 
m
 
Linia 1: Linia 1:
Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się następujące rodzaje czopów skrętu:
+
Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się trzy rodzaje czopów skrętu: czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome, czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia i czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe.
1. Czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome.
 
2. Czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia.
 
5. Czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe.
 
  
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Części taboru kolejowego]]
 
[[Kategoria:Części taboru kolejowego]]

Aktualna wersja na dzień 22:29, 15 mar 2015

Zasadniczy element połączenia wózka z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się trzy rodzaje czopów skrętu: czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome, czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia i czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe.