Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
m (PawBot przeniósł stronę WLs150/7208 do Tabor:Lw-00353: Robot cierpi na bezsenność i dalej porządkuje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
+ | |Producent=Fablok | ||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7208 | |Numer=7208 | ||
|Rok produkcji=1966 | |Rok produkcji=1966 | ||
− | |||
− | |||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
+ | |Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Sochaczew | |Ostatnie stacjonowanie=Sochaczew | ||
− | |||
− | |||
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
+ | |Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa | ||
|Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/> | |Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/> | ||
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | ||
− | | | + | |Grafika=DSC07994am.JPG |
− | |||
}} | }} |
Wersja z 00:11, 5 kwi 2018
<<< WLs150
WLs150 7208
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Fablok
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lyd1-226
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Sochaczew
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola SDSR150
Kolej
Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Właściciel
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Stacjonowanie
Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu | 1966 | - | 1968 |
Huta Cynku Miasteczko Śląskie | 1968 | - | 1968 |
Kazimierza Wielka | 1968 | - | 1974 |
Karczmiska | 1974 | - | 1978 |
Kazimierza Wielka | 1978 | - | 1985 |
Sochaczew | 1985 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1966 | - | 1968 |
750 mm | 1968 | - | nadal |
Oznaczenie
WLs150-7208 | 1966 | - | 1968 |
Lyd1-226 | 1968 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie[1][2].
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.
Galeria
Źródła
- ↑ http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- ↑ Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)