Pług odśnieżny: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Pług odśnieżny''' - tabor techniczny, samobieżny lub bez własnego napędu służącej do odśnieżania torowiska. Ze względu na rodzaj sposobu oczyszczania nawierzchni może być lemieszowy, wirnikowy, ślimakowy, rotacyjny. | '''Pług odśnieżny''' - tabor techniczny, samobieżny lub bez własnego napędu służącej do odśnieżania torowiska. Ze względu na rodzaj sposobu oczyszczania nawierzchni może być lemieszowy, wirnikowy, ślimakowy, rotacyjny. | ||
− | Na kolei normalnotorowej najczęściej spotykanym modelem jest [[411S]] produkcji [[ZNTK Stargard]], a także niewielkie ilości pługów produkcji radzieckiej [[ | + | Na kolei normalnotorowej najczęściej spotykanym modelem jest [[411S]] produkcji [[ZNTK Stargard]], a także niewielkie ilości pługów produkcji radzieckiej [[SDP-M]], czeskie odśnieżarki frezująco-ślimakowe [[KSF]], polskie odśnieżarki [[OMW3]]. Na systemach kolei przemysłowych występują pojedyncze sztuki pługów [[411S]], pługi tendrowe oraz różnego rodzaju pługi samoróbki. |
Na kolejach wąskotorowych najliczniej występują pługi [[802S]], pługi starszych typów często zostały pozostawione jako pojazdy zabytkowe, służące jako atrakcja przy przejazdach specjalnych. | Na kolejach wąskotorowych najliczniej występują pługi [[802S]], pługi starszych typów często zostały pozostawione jako pojazdy zabytkowe, służące jako atrakcja przy przejazdach specjalnych. | ||
Ze względu na mniejsze niż przed laty opady śniegu oraz mniej intensywne, niż w poprzednich latach wykorzystanie pługów na sieci [[PLK]] ilostan tych maszyn maleje. | Ze względu na mniejsze niż przed laty opady śniegu oraz mniej intensywne, niż w poprzednich latach wykorzystanie pługów na sieci [[PLK]] ilostan tych maszyn maleje. |
Aktualna wersja na dzień 23:15, 9 kwi 2018
Pług odśnieżny - tabor techniczny, samobieżny lub bez własnego napędu służącej do odśnieżania torowiska. Ze względu na rodzaj sposobu oczyszczania nawierzchni może być lemieszowy, wirnikowy, ślimakowy, rotacyjny. Na kolei normalnotorowej najczęściej spotykanym modelem jest 411S produkcji ZNTK Stargard, a także niewielkie ilości pługów produkcji radzieckiej SDP-M, czeskie odśnieżarki frezująco-ślimakowe KSF, polskie odśnieżarki OMW3. Na systemach kolei przemysłowych występują pojedyncze sztuki pługów 411S, pługi tendrowe oraz różnego rodzaju pługi samoróbki. Na kolejach wąskotorowych najliczniej występują pługi 802S, pługi starszych typów często zostały pozostawione jako pojazdy zabytkowe, służące jako atrakcja przy przejazdach specjalnych. Ze względu na mniejsze niż przed laty opady śniegu oraz mniej intensywne, niż w poprzednich latach wykorzystanie pługów na sieci PLK ilostan tych maszyn maleje.
Pług odśnieżny na tor 600 mm na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji.
Wnętrze pługu odśnieżnego na tor 600 mm na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji.