Oborniki Wielkopolskie Miasto: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 40: | Linia 40: | ||
==Opis układu torowego== | ==Opis układu torowego== | ||
Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90. | Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90. | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | |||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Warta oborniki.jpg|Widok w stronę mostu na rzece Warcie. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Oborniki miasto.jpg|Budynek stacyjny. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Pgkim.jpg|Widok na koniec dawnej bocznicy. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Przejazd.jpg|Przejazd kolejowy przez ulicę Łukowską. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:Widok.jpg|Widok na przystanek od strony południowej. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} |
Wersja z 15:48, 15 kwi 2018
Oborniki Wielkopolskie Miasto – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na linii kolejowej nr 354 Poznań– Piła Główna.
Dźwig kolejowy EDK-300 na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Wagon techniczno-gospodarczy - warsztat Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Wagon socjalny Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Charakterystyka
Perony | Liczba peronów | Liczba krawędzi peronowych | Bocznice | Liczba bocznic | Liczba torów głównych | Liczba torów ogółem | Rampa przeładunkowa | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tak | 1 | 1 | nie | 0 dawniej 1 | 2 | 2 dawniej 3 | nie | Bocznica służyła Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej. |
Opis układu torowego
Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90.
Galeria