Wózek motorowy WWM5: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji [[ZNTK Wrocław]] budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]]. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego [[wózek motorowy|wózka motorowego]] [[WM5]]. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]] w Cisnej-Majdanie oraz w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach]]. | + | [[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji [[ZNTK Wrocław]] budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]]. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego [[wózek motorowy|wózka motorowego]] [[WM5]]. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na [[Bieszczadzka Kolei Leśna|Bieszczadzkiej Kolei Leśnej]] w Cisnej-Majdanie oraz w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach]]. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Ws" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Były malowane w kolorze jasnoniebieskim, a w następnych latach po zmianie schematów malowania w kolorze jasnopomarańczowym. |
Wersja z 19:29, 18 kwi 2018
Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji ZNTK Wrocław budowany dla kolei dojazdowych PKP oraz dla Bieszczadzkiej Kolei Leśnej. Projekt pojazdu adaptował rozwiązania normalnotorowego wózka motorowego WM5. Do czasów obecnych zachowały się 2 przebudowane pojazdy na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej w Cisnej-Majdanie oraz w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Ws" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Były malowane w kolorze jasnoniebieskim, a w następnych latach po zmianie schematów malowania w kolorze jasnopomarańczowym.