WLs25: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/> | + | '''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej LD2 zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/> |
− | W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. | + | W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. W 2016r. przeszła remont. |
Wersja z 16:34, 22 kwi 2018
WLs25 - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej LD2 zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. W 2016r. przeszła remont.
30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Dane techniczne
- Masa: 4,2 tony
- Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
- Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
- Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
- Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
Źródło
- Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1. e-Sochaczew, 29.05.2016. [dostęp 19.01.2018].