Wózek motorowy: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczy...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce wózkami motorowymi była seria [[WM5]] | + | Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce normalnotorowymi wózkami motorowymi była seria [[WM5]]. Obecnie na sieci kolejowej w Polsce najczęściej można spotkać pojazdy serii [[WM10]], [[WŻB10]], [[WM15]]. Na kolejach wąskotorowych występują prawie wyłącznie wózki motorowe serii [[Wmc]] |
Aktualna wersja na dzień 13:40, 14 mar 2019
Lekki pojazd trakcyjny, napędzany zwykle silnikiem spalinowym. Wykorzystywany do prac związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej i technicznej, prac gospodarczych, porządkowych ( np wycinka krzew i drzew ze skrajni ) oraz pomocniczych. Potocznie zwany "drezyną". Pierwszymi seryjnie budowanymi w Polsce normalnotorowymi wózkami motorowymi była seria WM5. Obecnie na sieci kolejowej w Polsce najczęściej można spotkać pojazdy serii WM10, WŻB10, WM15. Na kolejach wąskotorowych występują prawie wyłącznie wózki motorowe serii Wmc