Tabor:Lw-00221: Różnice pomiędzy wersjami
m (PawBot przeniósł stronę Lw-00221 do Tabor:Lw-00221: Właściwa przestrzeń nazw) |
m (PawBot przeniósł stronę Tabor:Lw-00221 na XTabor:Lw-00221, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 04:38, 2 kwi 2019
<<< L45H
L45H 24074
Stan: złom
Lxd2-372 na wiadukcie nad ulicą Siemianowicką w roku 1999. Pod wiaduktem wagon tramwajowy typu 105Na na linii nr 8 zmierza w kierunku Dąbrówki Wielkiej - dzielnicy Piekar Śląskich. Obecnie ani wiadukt, ani linia tramwajowa, ani lokomotywa już nie istnieją.
Rok produkcji
1980
Producent
FAUR
Stan
Złom
Rok złomowania
2011
Ostatnie oznaczenie
Lxd2-372
Ostatni rozstaw
785 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Ostatni typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Stacjonowanie
Maciejkowice | 1980 | - | 1989 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1989 | - | 2011 |
Rozstaw
785 mm | 1980 | - | 2011 |
Oznaczenie
Lxd2-372 | 1980 | - | 2011 |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność. W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.