S 2: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Automatyczny import artykułów) |
(aktualizacja artyklu przez bota *** aktualny tekst nadpisany ***) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''S 2''' (''Jazda z największą dozwoloną prędkością'') - sygnał nadawany przez [[semafor|semafor świetlny]] zezwalający na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego [[pociąg]]u na danym odcinku linii kolejowej i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 2 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. | '''S 2''' (''Jazda z największą dozwoloną prędkością'') - sygnał nadawany przez [[semafor|semafor świetlny]] zezwalający na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego [[pociąg]]u na danym odcinku linii kolejowej i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 2 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. | ||
− | Obraz sygnału: jedno zielone światło na semaforze. | + | |
+ | * Obraz sygnału: jedno zielone światło na semaforze. | ||
+ | |||
<gallery> | <gallery> | ||
Plik:S2.jpg|Obraz sygnału S 2 | Plik:S2.jpg|Obraz sygnału S 2 | ||
Linia 7: | Linia 9: | ||
§66 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | §66 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | ||
− | [[Kategoria:Hasła | + | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] |
[[Kategoria:Prawo kolejowe]] | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
[[Kategoria:Sygnalizacja]] | [[Kategoria:Sygnalizacja]] |
Wersja z 16:52, 2 kwi 2012
S 2 (Jazda z największą dozwoloną prędkością) - sygnał nadawany przez semafor świetlny zezwalający na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu na danym odcinku linii kolejowej i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 2 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością.
- Obraz sygnału: jedno zielone światło na semaforze.
Źródła
§66 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)