Z 1n: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzenie) |
|||
Linia 19: | Linia 19: | ||
§90a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | §90a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
− | |||
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] | [[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] |
Aktualna wersja na dzień 16:56, 17 sty 2013
Z 1n (Stój, wjazd pojazdów kolejowych z nieprzesuwnymi kołami zabroniony) - sygnał wyznaczający miejsce, do którego może dojechać pojazd kolejowy z nieprzesuwnymi kołami, spychający pojazdy kolejowe wyposażone w koła przesuwne.
Jazda spychanych pojazdów kolejowych z przesuwnymi kołami w kierunku stanowiska przestawczego może odbywać się z prędkością nieprzekraczającą 5 km/h aż do wskaźnika W 8 ustawionego za stanowiskiem przestawczym, po prawej stronie toru patrząc w kierunku jazdy, w tej samej linii co sygnał Z 1n dla przeciwnego kierunku jazdy, z zastrzeżeniem, że pociąg, w którym wszystkie pojazdy kolejowe wyposażone są w przesuwne koła, może poruszać się po torze dojazdowym do stanowiska przestawczego z prędkością maksymalną nieprzekraczającą 40 km/h.
Sygnał Z 1n ustawia się w odległości nie mniejszej niż 15 m od początku stanowiska przestawczego.
Uwaga: w Instrukcji sygnalizacji Ie-1 Polskich Linii Kolejowych S.A. sygnał ten nosi oznaczenie Z 1p.
- Obraz sygnału: prostokątna czarna tarcza, z węższym bokiem równoległym do płaszczyzny główki szyny, ustawiona na maszcie po prawej stronie toru dojazdowego patrząc w kierunku jazdy. W górnej części tarczy namalowany jest biały okrąg z poziomą czarną kresą, pod nią duża litera „N” w kolorze białym;
W porze nocnej sygnał może być podświetlany światłem mlecznobiałym, lub może być nieoświetlony. Na sygnale nieoświetlonym biały okrąg i litera „N” powinny być wykonane z materiałów odblaskowych.
Źródło[edytuj]
§90a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)