Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| Linia 22: | Linia 22: | ||
|1_okres_stacjonowania = 1966-ok.1968*** | |1_okres_stacjonowania = 1966-ok.1968*** | ||
|2_stacjonowanie = Huty Cynku Miasteczko Śląskie | |2_stacjonowanie = Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ||
| − | |2_okres_stacjonowania = ok. | + | |2_okres_stacjonowania = ok.1968*** |
|3_stacjonowanie = Kazimierza Wielka | |3_stacjonowanie = Kazimierza Wielka | ||
|3_okres_stacjonowania = 1968-1974 | |3_okres_stacjonowania = 1968-1974 | ||
| Linia 62: | Linia 62: | ||
}} | }} | ||
| − | Lokomotywa pierwotnie pracowała w Hucie Cynku Miasteczko | + | Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. |
== Źródła == | == Źródła == | ||
* http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818 | * http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818 | ||
Wersja z 09:32, 8 mar 2013
| Wls150 7208 | |
| Rok produkcji | 1966 |
| Stan | sprawna
|
| Obecne oznaczenie | Lyd1-226 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | MKW Sochaczew |
| Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785mm | 1966 |
| 750mm | 1968
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | 1966-ok.1968*** |
| Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ok.1968*** |
| Kazimierza Wielka | 1968-1974 |
| Karczmiska | 1974-1978 |
| Kazimierza Wielka | 1978-1985 |
| MKW Sochaczew | od 1985
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| Wls150-7208 (?) | 1966-1968 |
| Lyd1-226 | od 1968
|
| ' | |
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Źródła
- http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html