Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami
(Edycja informacji dot. stanu lokomotywy.) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy | |Ostatnie stacjonowanie=Rudy | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
+ | |Użytkownik=Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach | ||
+ | |Właściciel=UM Kuźnia Raciborska | ||
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach | ||
+ | |Uwagi=Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku | ||
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | |Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | ||
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. | ||
− | Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w | + | Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}} |
Wersja z 19:20, 25 sty 2022
<<< L45H
L45H 24324
Stan: w trakcie remontu
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
W trakcie remontu
Aktualne oznaczenie
HP-Lxd2-08
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rudy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Użytkownik
Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Właściciel
UM Kuźnia Raciborska
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-08 | 1981 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.