Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Edycja informacji dot. stanu lokomotywy.)
Linia 10: Linia 10:
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 +
|Użytkownik=Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 +
|Właściciel=UM Kuźnia Raciborska
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 +
|Uwagi=Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
  
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
  
Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2021 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.
+
Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}

Wersja z 19:20, 25 sty 2022


<<< L45H

L45H 24324

Stan: w trakcie remontu

HP-Lxd2-08.jpg

HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

W trakcie remontu


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

UM Kuźnia Raciborska

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.

Galeria

Źródła