Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Zmiana statusu stanu lokomotywy)
Linia 22: Linia 22:
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
|Grafika=HP-Lxd2-08.jpg
 
|Opis grafiki=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich
 
 
|Foto1=DSC06822am.JPG
 
|Foto1=DSC06822am.JPG
|Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-8 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica.
+
|Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica.
 
|Foto2=DSC06872am.JPG
 
|Foto2=DSC06872am.JPG
|Opis2=24.02.2018 HP Lxd2-8 na szlaku Rudy - Stanica.
+
|Opis2=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica.
 
|Foto3=DSC06901am.JPG
 
|Foto3=DSC06901am.JPG
|Opis3=24.02.2018 HP Lxd2-8 z pociągiem specjalnym w Stanicy.
+
|Opis3=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym w Stanicy.
 
|Foto4=DSC06847bm.JPG
 
|Foto4=DSC06847bm.JPG
|Opis4=24.02.2018 HP Lxd2-8 na szlaku Rudy - Stanica.
+
|Opis4=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica.
 
|Foto5=DSC06959am.JPG
 
|Foto5=DSC06959am.JPG
|Opis5=Tabliczka znamionowa HP Lxd2-8
+
|Opis5=Tabliczka znamionowa HP Lxd2-08
 +
|Foto6=HP-Lxd2-08.jpg
 +
|Opis6=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach
 
}}
 
}}

Wersja z 18:30, 20 sie 2022


<<< L45H

L45H 24324

Stan: sprawna

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

UM Kuźnia Raciborska

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.

Galeria

Źródła