Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami
(Zmiana statusu stanu lokomotywy) |
|||
Linia 22: | Linia 22: | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} | ||
− | |||
− | |||
|Foto1=DSC06822am.JPG | |Foto1=DSC06822am.JPG | ||
− | |Opis1=24.02.2018 HP Lxd2- | + | |Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica. |
|Foto2=DSC06872am.JPG | |Foto2=DSC06872am.JPG | ||
− | |Opis2=24.02.2018 HP Lxd2- | + | |Opis2=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica. |
|Foto3=DSC06901am.JPG | |Foto3=DSC06901am.JPG | ||
− | |Opis3=24.02.2018 HP Lxd2- | + | |Opis3=24.02.2018 HP Lxd2-08 z pociągiem specjalnym w Stanicy. |
|Foto4=DSC06847bm.JPG | |Foto4=DSC06847bm.JPG | ||
− | |Opis4=24.02.2018 HP Lxd2- | + | |Opis4=24.02.2018 HP Lxd2-08 na szlaku Rudy - Stanica. |
|Foto5=DSC06959am.JPG | |Foto5=DSC06959am.JPG | ||
− | |Opis5=Tabliczka znamionowa HP Lxd2- | + | |Opis5=Tabliczka znamionowa HP Lxd2-08 |
+ | |Foto6=HP-Lxd2-08.jpg | ||
+ | |Opis6=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach | ||
}} | }} |
Wersja z 18:30, 20 sie 2022
<<< L45H
L45H 24324
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
HP-Lxd2-08
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rudy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Użytkownik
Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Właściciel
UM Kuźnia Raciborska
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-08 | 1981 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2022 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.
Galeria
Źródła