Tabor:Lw-03010: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
 
Linia 7: Linia 7:
 
|Ostatnie oznaczenie=Tkb27-2002
 
|Ostatnie oznaczenie=Tkb27-2002
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
|Ostatni typ silnika=B/d
+
|Ostatni typ silnika=Parowy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
|Użytkownik=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
+
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 
|Właściciel=Miasto Bytom
 
|Właściciel=Miasto Bytom
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Aktualna wersja na dzień 21:25, 7 lis 2024


<<< Tkb27

Tkb27 2002

Stan: sprawna

Ryś.jpeg

Parowóz po ukończeniu renowacji przed halą lokomotywowni Bytom Karb.

Rok produkcji

1950

Producent

Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Chrzanowie "Fablok"

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

Tkb27-2002

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Parowy

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Użytkownik

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Właściciel

Miasto Bytom

Stacjonowanie

Zakłady Cynkowe Szopienice 1950 - 1996
Rudy Raciborskie 1996 - 2000
Śląskie Zaplecze Mechaniczno-Remontowe w Przezchlebiu 2000 - 2009
Rudy Raciborskie 2009 - 2019
Bytom Karb Wąskotorowy 2019 - nadal

Rozstaw

785 mm 1950 - nadal

Oznaczenie

Tkb27-2002 1950 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • Parowóz Tkb27 "Ryś" Używany był w zakładach cynkowych Szopienice w Katowicach od roku jego produkcji, aż do 1984r. kiedy to ustawiono go w charakterze pomnika na terenie tegoż zakładu.
  • W 1996 roku został On przewieziony na teren stacji Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Rudach Raciborskich, a w 2000 rozpoczęto jego renowację w Śląskim Zapleczu Mechaniczno-Remontowym w Przezchlebiu, z której wrócił do Rud Raciborskich w Lutym 2009.
  • We Wrześniu 2019 został on przewieziony na teren stacji Bytom Karb Wąskotorowy, gdzie za pomocą środków pieniężnych gminy Bytom kontynuowano jego renowację co ułatwiał fakt, że przez blisko 20 lat parowóz był przechowywany pod dachem i jego stan techniczny nie zdążył się znacznie pogorszyć.
  • W połowie Grudnia 2021 dokończono jego renowację i został On włączony do listy czynnego taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych i prowadzi On pociągi specjalne i turystyczne, a okazjonalnie nawet pociągi towarowe.

Galeria

Źródła