207E
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| 207E | |
| 409Da (SM04-002) w Skansenie w Chabówce | |
| Przeznaczenie lokomotywy | towarowa |
| Przewoźnik | Rail Polska sp. z o. o. |
| Producent | Zakład Taboru Kolejowego Rail Polska z o . o. |
| Lata budowy | 2017 - |
| Układ osi | Co'Co' |
| Masa służbowa | 120 t |
| Długość ze zderzakami | 17530 - 17550 mm
|
| Nacisk osi na szyny | 20 t |
| Średnica kół | 1050 / 980 mm |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| System zasilania | 3 kV DC
|
| Maksymalna siła pociągowa | 300 kN |
| Prędkość konstrukcyjna | 100 km/h |
| System hamulca | Wabtec |
207E - normalnotorowa lokomotywa elektryczna o mocy 2,4 MW zasilana prądem stałym o napięciu 3 kV produkowana przez Zakład Taboru Kolejowego Rail Polska sp. z o. o. we Włosienicy. Lokomotywa powstała w wyniku głębokiej modernizacji lokomotywy typu M62 (Gagarina). Projekt modernizacji sporządziła na zlecenie Rail Polska firma VIS Systems sp. z o. o. Producent deklaruje wolę zbudowania 20 do 30 egzemplarzy lokomotyw typu 207E na potrzeby własne oraz na zamówienie innych przewoźników.
Źródła
- Jakub Madrjas: Elektryczny Gagarin odkryciem Trako. „Tego nikt się nie spodziewał”. W: Rynek Kolejowy [on-line]. 26.09.2017. [dostęp 28.09.2017].
- https://www.youtube.com/watch?v=efH8mTyOWlI