L45H 24074

Z Enkol
Wersja z dnia 01:20, 3 kwi 2019 autorstwa PawBot (dyskusja | edycje) (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00221 na Tabor:Lw-00221, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< L45H

L45H 24074

Stan: złom

Lxd2-372-siemianowicka.jpg

Lxd2-372 na wiadukcie nad ulicą Siemianowicką w roku 1999. Pod wiaduktem wagon tramwajowy typu 105Na na linii nr 8 zmierza w kierunku Dąbrówki Wielkiej - dzielnicy Piekar Śląskich. Obecnie ani wiadukt, ani linia tramwajowa, ani lokomotywa już nie istnieją.

Rok produkcji

1980

Producent

FAUR

Stan

Złom

Rok złomowania

2011

Ostatnie oznaczenie

Lxd2-372

Ostatni rozstaw

785 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Ostatni typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Stacjonowanie

Maciejkowice 1980 - 1989
Bytom Karb Wąskotorowy 1989 - 2011

Rozstaw

785 mm 1980 - 2011

Oznaczenie

Lxd2-372 1980 - 2011

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność. W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.

Galeria

Źródła