Brigadelokomotive
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| Brigadelokomotive | |
| Parowóz HF w skansenie w Wenecji | |
| Przewoźnik | HFB, PKP, przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | na PKP Tx1, w przemyśle oznaczenia różne |
| Producent | BMAG (218), Borsig (377), Esslingen (42), Hanomag (39), Hartmann (105), Henschel (789), Hohenzollern (47), Humboldt (11), Jung (123), Krauss (164), Linke-Hofmann (95), Maffei (175), O&K (359), SACM (12), Vulcan (17) |
| Lata budowy | 1905–1919 |
| Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 2573 |
| Rozstaw szyn | 600 mm |
| Długość parowozu | 5885–5980 mm |
| Szerokość | 1780 mm |
| Wysokość | 2850 mm |
| Układ osi | D |
| Rozstaw osi skrajnych | 2260 mm |
| Średnica kół napędowych | 600 mm |
| Ciśnienie pary w kotle | 15 bar |
| Powierzchnia rusztu | 0,42 m² |
| Powierzchnia przegrzewacza | Brak |
| Typ silnika parowego | bliźniaczy na parę nasyconą |
| Liczba cylindrów | 2 |
| Średnica cylindrów | 240 mm |
| Skok tłoka | 240 mm |
| Rodzaj rozrządu | Stephenson |
| Moc znamionowa | 65 KM (48 kW) |
| Maksymalna siła pociągowa | 20,35 kN |
| Prędkość konstrukcyjna | 15 km/h (25 km/h*) |
| Masa własna | 9,7–10,5 t |
| Masa służbowa | 12 t |
| Masa napędowa | 12 t |
| Nacisk osi na szyny | 3,0 t |
| Zapas węgla | 0,7 t |
| Zapas wody | 1,1 m³ |
| System hamulca | Ręczny, rzutowy |
| System ogrzewania | Brak |
| * - po rekonstrukcji podwozia w niektórych egzemplarzach | |