Gospodarczy

Z Enkol
Wersja z dnia 19:18, 1 maj 2020 autorstwa Kn31 (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "W historii budowy taboru dla polskich kolei wąskotorowych ogromną rolę odegrały warsztaty poszczególnych kolei dojazdowych. Budowały oraz przebudowywały one metod...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

W historii budowy taboru dla polskich kolei wąskotorowych ogromną rolę odegrały warsztaty poszczególnych kolei dojazdowych. Budowały oraz przebudowywały one metodą gospodarczą (tzw. "chałupniczą") m.in. wagony spalinowe. W większości przypadków nie nadawano ani typów serii ani numerów fabrycznych. W związku z tym, dla wagonów wyprodukowanych tym sposobem w polu "Typ" znajduje się wpis "Gospodarczy". W przypadku numeru fabrycznego przewiduje się wpis ?(x), gdzie x to numer, który pozwoli na identyfikację pojazdu, np. dla wagonu spalinowego WKD nr 201 będzie to ?(201).