Gospodarczy ?(M1)
<<< Gospodarczy
Gospodarczy ?(M1)
Stan: eksponat
Rok produkcji
1936
Producent
Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
Stan
Eksponat
Rok odstawienia
1959
Aktualne oznaczenie
brak
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S-42
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Właściciel
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Stacjonowanie
Sochaczew | 1936 | - | 1947 |
? (naprawa) | 1947 | - | 1950 |
Wola Michowa | 1950 | - | 1969 |
? (Bieszczadzka Kolej Leśna) | 1969 | - | 2004 |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 2004 | - | nadal |
Rozstaw
750 mm | 1936 | - | nadal |
Oznaczenie
PKS M1 | 1936 | - | 1947 |
Ds-125 | 1947 | - | ? |
brak | ? | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Po wypadku z 8.08.1938 odbudowany w 1939 roku i używany jako ciężka drezyna motorowa. W 1947 wysłany do naprawy (WGW Opole lub DOKP Kraków). W 1950 przekazany dla Wojsk Ochrony Pogranicza w Bieszczadach, gdzie dowoził żołnierzy na posterunki i patrole. W 1959 rozbity po zawaleniu się parowozowni w wyniku zderzenia ze ścianą. Przesłany w 1969 do OTL Sanok, gdzie służył na kolei bieszczadzkiej do przewozu drewna. Odnaleziony w 2002 roku, a w 2004 trafił do Rogowa z zamiarem odbudowy, która do tej pory nie została wykonana. Zachowało się tylko podwozie. Przydzielono stan "eksponat", bo nie ma tu odpowiedniego, który go zdefiniuje; ten wydaje się być najbardziej odpowiedni.
Galeria
Źródła