Gospodarczy ?(M1)

Z Enkol
Wersja z dnia 20:00, 1 maj 2020 autorstwa Kn31 (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Lw metryka pojazdu |Stan=Eksponat |Producent=Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych |Typ=Gospodarczy |Numer=?(M1) |Rok produkcji=1936 |Rok odstawienia=1959 |Ostatnie...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< Gospodarczy

Gospodarczy ?(M1)

Stan: eksponat

Rok produkcji

1936

Producent

Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych

Stan

Eksponat

Rok odstawienia

1959

Aktualne oznaczenie

brak

Aktualny rozstaw

750 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rogów Towarowy Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S-42

Kolej

Rogowska Kolej Dojazdowa

Właściciel

Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych

Stacjonowanie

Sochaczew 1936 - 1947
? (naprawa) 1947 - 1950
Wola Michowa 1950 - 1969
? (Bieszczadzka Kolej Leśna) 1969 - 2004
Rogów Towarowy Wąskotorowy 2004 - nadal

Rozstaw

750 mm 1936 - nadal

Oznaczenie

PKS M1 1936 - 1947
Ds-125 1947 - ?
brak ? - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Po wypadku z 8.08.1938 odbudowany w 1939 roku i używany jako ciężka drezyna motorowa. W 1947 wysłany do naprawy (WGW Opole lub DOKP Kraków). W 1950 przekazany dla Wojsk Ochrony Pogranicza w Bieszczadach, gdzie dowoził żołnierzy na posterunki i patrole. W 1959 rozbity po zawaleniu się parowozowni w wyniku zderzenia ze ścianą. Przesłany w 1969 do OTL Sanok, gdzie służył na kolei bieszczadzkiej do przewozu drewna. Odnaleziony w 2002 roku, a w 2004 trafił do Rogowa z zamiarem odbudowy, która do tej pory nie została wykonana. Zachowało się tylko podwozie. Przydzielono stan "eksponat", bo nie ma tu odpowiedniego, który go zdefiniuje; ten wydaje się być najbardziej odpowiedni.

Galeria

Źródła