Edytujesz 102E
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|szerokość = 3038 mm | |szerokość = 3038 mm | ||
|wysokość = 4343 mm | |wysokość = 4343 mm | ||
− | |rozstaw_osi_skrajnych = | + | |rozstaw_osi_skrajnych = |
|średnica_kół = 1250 mm | |średnica_kół = 1250 mm | ||
|rozstaw_szyn = 1435 mm | |rozstaw_szyn = 1435 mm | ||
|nacisk_osi = 20 ton | |nacisk_osi = 20 ton | ||
− | |system_zasilania = | + | |system_zasilania = |
|liczba_silników = 4 | |liczba_silników = 4 | ||
|typ_silników = EE541c | |typ_silników = EE541c | ||
|moc_ciągła = 2000 kW | |moc_ciągła = 2000 kW | ||
− | |moc_godzinna = 2080 kW | + | |moc_godzinna = 2080 kW |
− | | | + | |maksymalna_siła_pociągowa = 25 ton |
|stosunek_przekładni = 77:24 | |stosunek_przekładni = 77:24 | ||
|prędkość_konstrukcyjna = 140 km/h (obniżona do 130 km/h) | |prędkość_konstrukcyjna = 140 km/h (obniżona do 130 km/h) | ||
|sterowanie_wielokrotne = jest | |sterowanie_wielokrotne = jest | ||
|system_hamulca = Oerlikon | |system_hamulca = Oerlikon | ||
− | |system_ogrzewania = | + | |system_ogrzewania = jest |
− | |uwagi = | + | |uwagi = założona prędkość eksploatacyjna 160 km/h została zaniżona do wartości 140 km/h, a obecnie do 130 km/h. |
}} | }} | ||
{{Rozbuduj}} | {{Rozbuduj}} | ||
− | '''102E''' - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich. | + | '''102E'''(EP08) - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w [[Pafawag]]u w latach 1972-76. Elektrowozy EP08 powstały w opraciu o lokomotywy [[EU06]] i [[EU07]]. Z planowanych 100 sztuk wyprodukowano jedynie 15. Prędkość konstrukcyjna 160 km/h, osiągnięta dzięki zmianie przekładni (77:24 w stosunku do 79:18 w EU06), została obniżona do 140 km/h ze względu na szybsze zużycie materiałów. W czynnym użyciu znajduje się obecnie 9 sztuk EP08. Ósemki można spotkać na [[Linia kolejowa nr 3|linii kolejowej]] łączącej Warszawę z Poznaniem, [[Linia kolejowa nr 17|linii kolejowej nr 17]] (część trasy Warszawa - Łódź), [[Linia kolejowa nr 4|CMK]] oraz rzadziej na [[Linia kolejowa nr 9|linii kolejowej nr 9]]. Prowadzą one pociągi kategorii [[TLK]], a niekiedy kategorii [[Pociąg ekspresowy|Ex]] oraz [[EIC]]. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | ||
[[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] | [[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] |