Edytujesz 802S
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 7: | Linia 7: | ||
| producent = [[ZNTK Stargard Szczeciński]] | | producent = [[ZNTK Stargard Szczeciński]] | ||
| lata_budowy = 1985 - prototyp, 1989-1992 | | lata_budowy = 1985 - prototyp, 1989-1992 | ||
− | | szerokość_toru = 750 mm | + | | szerokość_toru = 750 mm, 1000 mm |
| długość_ze_zderzakami = 11240 mm | | długość_ze_zderzakami = 11240 mm | ||
| szerokość = 1900 mm | | szerokość = 1900 mm | ||
Linia 34: | Linia 34: | ||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
− | [[Polskie Koleje Państwowe]] zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01 | + | [[Polskie Koleje Państwowe]] zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na [[rozstaw szyn]]: |
− | * 750mm – od 802S- | + | * 750mm – od 802S-01 do 12 |
− | * 785mm - | + | * 785mm - od 803S-01 (rozstaw zmieniony w Rudach) |
* 1000mm – od 803S-02 do 03 | * 1000mm – od 803S-02 do 03 | ||
== Charakterystyka == | == Charakterystyka == | ||
− | + | Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym [[411S]]. Ciekawostką jest też to że pług posiada kilka elementów z tramwajów typu 102Na jak np. szyby przednie czy przełączniki typu "Z". Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy [[SW266]], napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. | |
− | Pług te były | + | Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń. |
==Lista zbudowanych egzemplarzy== | ==Lista zbudowanych egzemplarzy== | ||
− | |||
− | |||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nr fabr. | ||
+ | ! Rok prod. | ||
+ | ! Stan | ||
+ | ! Prześwit | ||
+ | ! Oznaczenie | ||
+ | ! | ||
+ | Aktualne lub ostatnie | ||
+ | |||
+ | miejsce stacjonowania<br> | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/01|001]]<br> | ||
+ | | 1985<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-01<br> | ||
+ | | Mława Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/02|02]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-02<br> | ||
+ | | Lisewo Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/03|03]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-03<br> | ||
+ | | Rogów Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/04|04]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-04<br> | ||
+ | | Jedrzejów Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/05|05]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-05<br> | ||
+ | | Gniezno Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/06|06]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-06<br> | ||
+ | | Karczmiska<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/07|07]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-07<br> | ||
+ | | Ełk Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/08|08]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-08<br> | ||
+ | | Nowy Dwór Gdański Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/09|09]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFAA;" | pomnik<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-09<br> | ||
+ | | Bachórz<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/10|10]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-10<br> | ||
+ | | Zbiersk<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/11|11]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-11<br> | ||
+ | | Krośniewice <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/12|12]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-12<br> | ||
+ | | Mława Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/01|13 (?)]]<br> | ||
+ | | 1991<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | 803S-01<br> | ||
+ | | Rudy Raciborskie <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/02|14 (?)]]<br> | ||
+ | | 1992<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 1000<br> | ||
+ | | 803S-02<br> | ||
+ | | Piaseczno Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/03|15 (?)]]<br> | ||
+ | | 1992<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 1000<br> | ||
+ | | 803S-03<br> | ||
+ | | Gryfice Wąsk. <br> | ||
+ | |} | ||
<gallery> | <gallery> |