Edytujesz A20D-P
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | {{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | ||
− | | | + | |seria_zespołu_spalinowyego} = A20D-P |
− | |||
− | |||
|przewoźnik = [[PKP]] | |przewoźnik = [[PKP]] | ||
− | |oznaczenie_przewoźnika = | + | |oznaczenie_przewoźnika = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi |
− | |producent = [[FAUR]] | + | |grafika = |
+ | |opis = | ||
+ | |producent = [[FAUR]] | ||
|lata_budowy = 1983-1988 | |lata_budowy = 1983-1988 | ||
|układ_osi = B'2'+2'2'+2'2' | |układ_osi = B'2'+2'2'+2'2' | ||
|układ_członów = sr + d + d | |układ_członów = sr + d + d | ||
− | |masa_służbowa = 62,4 t | + | |masa_służbowa = 62,4 t |
− | |długość_ze_zderzakami = 47760 mm | + | |długość_ze_zderzakami = 47760 mm |
|szerokość = 2400 mm | |szerokość = 2400 mm | ||
|wysokość = 3300 mm | |wysokość = 3300 mm | ||
|rozstaw_osi_skrajnych = | |rozstaw_osi_skrajnych = | ||
− | |||
− | |||
|średnica_kół = 750 mm | |średnica_kół = 750 mm | ||
− | |||
|zapas_paliwa = | |zapas_paliwa = | ||
|typ_silnika = D2516HMU | |typ_silnika = D2516HMU | ||
− | |||
|moc_silnika = 141 kW | |moc_silnika = 141 kW | ||
|rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | |rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | ||
− | + | |prędkość_konstrukcyjna = 60 lub 40 km/h* | |
− | |prędkość_konstrukcyjna = 60 lub 40 km/h | ||
|nacisk_osi = | |nacisk_osi = | ||
− | |system_hamulca = Powietrzny | + | |system_hamulca = Powietrzny |
|system_ogrzewania = Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno | |system_ogrzewania = Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno | ||
− | |liczba_miejsc_siedzących = 129 | + | |liczba_miejsc_siedzących = 129 |
|liczba_miejsc_ogółem = | |liczba_miejsc_ogółem = | ||
− | + | |uwagi = * - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |uwagi = | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | '''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] | + | '''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]] w latach 1983-1988. |
== A20D-P == | == A20D-P == | ||
− | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony | + | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). |
− | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu | + | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
− | * | + | * [[Mbxd2|Artykuł o wagonach Mbxd2]] |
− | * | + | * [[A208P|Artykuł o wagonach doczepnych Bxhpi błędnie oznaczanych jako A208P]] |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Wikipedia}} | {{Wikipedia}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | [[ | + | [[Kategoria:Zespoły trakcyjne]] |