Edytujesz A20D-P
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{Medal}} | ||
+ | |||
{{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | {{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | ||
|seria_zespołu_spalinowego = A20D-P | |seria_zespołu_spalinowego = A20D-P | ||
Linia 17: | Linia 19: | ||
|rozstaw_osi_wózka = 1700 mm* | |rozstaw_osi_wózka = 1700 mm* | ||
|średnica_kół = 750 mm | |średnica_kół = 750 mm | ||
− | |rozstaw_szyn = 750mm, 785mm, 1000mm | + | |rozstaw_szyn = 750mm, 785mm**, 1000mm |
|zapas_paliwa = | |zapas_paliwa = | ||
|typ_silnika = D2516HMU | |typ_silnika = D2516HMU | ||
Linia 30: | Linia 32: | ||
|liczba_miejsc_siedzących = 129 (39+45+45) | |liczba_miejsc_siedzących = 129 (39+45+45) | ||
|liczba_miejsc_ogółem = | |liczba_miejsc_ogółem = | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|uwagi = <nowiki>* - wymiary podwozia jednakowe we wszystkich członach,</nowiki><br/> | |uwagi = <nowiki>* - wymiary podwozia jednakowe we wszystkich członach,</nowiki><br/> | ||
− | <nowiki>** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm | + | <nowiki>** - tylko wagony doczepne,</nowiki><br/> |
− | + | <nowiki>*** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm</nowiki> | |
[[Plik:0033am3.jpg|290px]] | [[Plik:0033am3.jpg|290px]] | ||
MBxd2-212 eksploatowany na Żuławskiej Kolei Dojazdowej (750 mm) w fabrycznym schemacie malowania. | MBxd2-212 eksploatowany na Żuławskiej Kolei Dojazdowej (750 mm) w fabrycznym schemacie malowania. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | '''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] | + | '''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]] w latach 1983-1988. |
== A20D-P == | == A20D-P == | ||
− | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony | + | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne [[Bxhpi]]. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych<ref name=autonazwa1>[http://kolejrogowska.pl/?page_id=353 Opis wagonów A20D-P na stronie Kolei Rogowskiej]</ref>, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). |
− | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu | + | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
Linia 93: | Linia 67: | ||
[[Kategoria:Artykuły na medal]] | [[Kategoria:Artykuły na medal]] | ||
[[Kategoria:Wąskotorowe wagony pasażerskie]] | [[Kategoria:Wąskotorowe wagony pasażerskie]] | ||
− | |||
− | |||
− |