Edytujesz Archiwum:Drogi żelazne w dużych miastach (1904)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 53: Linia 53:
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 24 500 <sup>&nbsp;</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 24 500 <sup>&nbsp;</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left:none; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 56 300 <sup>&nbsp;</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left:none; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 56 300 <sup>&nbsp;</sup>
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 8,3
+
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom:none"| 8,3 ,,
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left:none; border-right:none; border-bottom:none"|
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-left:none; border-right:none; border-bottom:none"|
  
Linia 278: Linia 278:
  
  
{{---|100}}
+
----
  
  
Linia 1803: Linia 1803:
 
&nbsp; &nbsp; '''3)''' Drogi żel. Nadwiślańskie, składające się z dawnej dr. żel. Nadwiślańskiej z liniami do Mławy i do Kowla oraz dr. żel. Obwodowej i dawnej dr. żel. Warszawsko-Terespolskiej, prowadzącej do Brześcia. Drogi te, za wyjątkiem jednego toru na drodze Obwodowej, są szerokotorowe (5') i również jak poprzednie są własnością skarbu: dawna dr. żel. Nadwiślańska od r. 1893, a dawna Terespolska od r. 1891. Posiadają one w Warszawie jeden dworzec osobowy na drodze Obwodowej obok Cytadeli, zwany obecnie Warszawa Kowelska – końcowy dla pociągów do Mławy i Kowla i obok niego stacye ładunkową, drugi dworzec i stacyę ładunkową na Pradze końcową dla pociągów do Brześcia, zwaną obecnie urzędownie Warszawą Brzeską a dawniej Warszawą Terespolska i trzeci dworzec Praga Nadwiślańska – przejściowy dla pociągów do Mławy, z główną stacyą towarową ustawniczą dla po ciągów do Mławy i Kowla. Nadto do dróg żel. Nadwiślańskich należy stacya przeładunkowa z drogą Warszawsko-Wiedeńską, zwana Warszawa Obwodowa, towarowa stacya Marki (obok rogatki Radzymińskiej) i kilkanaście różnych drobnych punktów ładunkowych na drodze Obwodowej.
 
&nbsp; &nbsp; '''3)''' Drogi żel. Nadwiślańskie, składające się z dawnej dr. żel. Nadwiślańskiej z liniami do Mławy i do Kowla oraz dr. żel. Obwodowej i dawnej dr. żel. Warszawsko-Terespolskiej, prowadzącej do Brześcia. Drogi te, za wyjątkiem jednego toru na drodze Obwodowej, są szerokotorowe (5') i również jak poprzednie są własnością skarbu: dawna dr. żel. Nadwiślańska od r. 1893, a dawna Terespolska od r. 1891. Posiadają one w Warszawie jeden dworzec osobowy na drodze Obwodowej obok Cytadeli, zwany obecnie Warszawa Kowelska – końcowy dla pociągów do Mławy i Kowla i obok niego stacye ładunkową, drugi dworzec i stacyę ładunkową na Pradze końcową dla pociągów do Brześcia, zwaną obecnie urzędownie Warszawą Brzeską a dawniej Warszawą Terespolska i trzeci dworzec Praga Nadwiślańska – przejściowy dla pociągów do Mławy, z główną stacyą towarową ustawniczą dla po ciągów do Mławy i Kowla. Nadto do dróg żel. Nadwiślańskich należy stacya przeładunkowa z drogą Warszawsko-Wiedeńską, zwana Warszawa Obwodowa, towarowa stacya Marki (obok rogatki Radzymińskiej) i kilkanaście różnych drobnych punktów ładunkowych na drodze Obwodowej.
  
{| style="border-spacing:1px; border:3px solid black; border-bottom:none; border-right:none; border-left:none; margin-left:auto; margin-right:auto;"
+
==== TABELA ====  
|
 
{|style="border-spacing:0px; text-align:right; margin-left:auto; margin-right:auto;"
 
|-
 
|colspan=6 rowspan=3 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; text-align:center" | Stacye
 
|colspan=6 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:1px; border-left-width:2px; border-right-width:1px; text-align:center" | W r. 1901
 
|rowspan=2 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom:none; border-left:none; border-right:none; text-align:center; line-height:150%" | W r. 1891<br>razem
 
|rowspan=2 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px; text-align:center; line-height:120%" | Przyrost<br>w ciągu<br>10 lat
 
|colspan=2 rowspan=3 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; text-align:center" | Uwagi
 
|-
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center; line-height:120%" | pociągów<br>par
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right:none; text-align:center; line-height:120%" | wywie-<br>ziono
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right:none; text-align:center; line-height:120%" | przywie-<br>ziono
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px; text-align:center" | razem
 
|-
 
|colspan=2 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left-width:2px; border-right-width:1px; text-align:center; line-height:120%" | dale-<br>kich
 
|style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; text-align:center; line-height:120%" | pod-<br>miejsk.
 
|colspan=4 style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right:none; text-align:center" | tysięcy podróżnych
 
|style="border:1px solid black; border-top-width:1px; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:2px; text-align:center" | %
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:center" | D w o r c e &nbsp; o s o b o w e
 
|colspan=2 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right-width:1px; text-align:center" | &nbsp;
 
|style="width:60px" | &nbsp;
 
|style="width:70px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | &nbsp;
 
|style="width:70px" | &nbsp;
 
|style="width:70px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | &nbsp;
 
|style="width:70px" | &nbsp;
 
|style="width:70px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | &nbsp;
 
|colspan=2 style="border:none; text-align:center" |
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:left" | 1) Dr. żel. Warszawsko–Wiedeńskiej
 
|style="width:20px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | [[Plik:Klamra2L.gif]]
 
|style="width:25px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px; line-height:120%" | 9<sup>1)</sup><br>6<sup>2)</sup> || 7 &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 981 &nbsp; || 989 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 1970 &nbsp; || 783 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 151 &nbsp;
 
|style="text-align:center" | [[Plik:Klamra2L.gif]] || style="text-align:left; line-height:120%"| <sup>1)</sup> Do Sosnowic i Granicy.<br><sup>2)</sup> Do Aleksandrowa.
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:left" | 2) Dr. żel. Petersburskiej
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px" | 3 &nbsp; || 5 &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 474 &nbsp; || 470 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 944 &nbsp; || 380 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 148 &nbsp;
 
|style="text-align:left; line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 3) Warszawa Kowelska
 
|rowspan=4 style="width:20px; border:none" | [[Plik:Klamra9.gif]]
 
|rowspan=4 style="width:40px; border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; text-align:center; line-height:110%" | {{Obrót|dr. żel.<br/>Nadwiśl.|270}}
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | [[Plik:Klamra2L.gif]]
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px; line-height:120%" | 2<sup>3)</sup><br>6<sup>4)</sup> || 1 &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 771 &nbsp; || 763 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 1534 &nbsp; || 482 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 218 &nbsp;
 
|style="text-align:center" | [[Plik:Klamra2L.gif]] || style="text-align:left; line-height:120%"| <sup>3)</sup> Do Mławy.<br><sup>4)</sup> Do Kowla.
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 4) Warszawa Brzeska
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none" | &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px" | 6 &nbsp; || – &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 411 &nbsp; || 361 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 772 &nbsp; || 320 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 141 &nbsp;
 
|style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 5) Praga Nadwiślańska
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none" | &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px" | – &nbsp; || – &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 9 &nbsp; || 17 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 26 &nbsp; || 59 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | -127 &nbsp;
 
|style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 6) Droga żelazna Obwodowa
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:2px; border-right:none" | &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right-width:1px" | – &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | 5 &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 56 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | 46 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 102 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | 10 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 920 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:right" | Razem || ||
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none" | &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left:none; border-right-width:1px" | 32 &nbsp; || 18 &nbsp; &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 2702 &nbsp; || 2646 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 5348 &nbsp; || 2034 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 163 &nbsp;  ||  &nbsp;
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none" |
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | [[Plik:Klamra6G.gif]]
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" |  ||  &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" |  ||  &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" |  ||  &nbsp;
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none" |
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 50
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" |  ||  &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" |  ||  &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" |  ||  &nbsp;
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:center" | S t a c y e &nbsp; t o w a r o w e
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none" | &nbsp;
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:center" | T y s i ę c y &nbsp; p u d ó w &nbsp; t o w a r ó w
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:left" | 1) Dr. żel. Warszawsko–Wiedeńskiej
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 13
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 47 104  &nbsp; || 77 919 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 125 023 &nbsp; || 66 867 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 87 &nbsp; ||style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=6 style="border:none; text-align:left" | 2) Dr. żel. Petersburskiej
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 4
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 7 277  &nbsp; || 9 721 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 16 998 &nbsp; || 9 310 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 83 &nbsp; ||style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 3) Warszawa Kowelska
 
|rowspan=5 style="border:none" | [[Plik:Klamra10.gif]]
 
|rowspan=5 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none; text-align:center; line-height:110%" | {{Obrót|dróg żelaznych<br/>Nadwiślańskich|270}}
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | –
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 4 544  &nbsp; || 18 224 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 22 768 &nbsp; || 14 590 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 56 &nbsp; ||style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 4) Warszawa Brzeska
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 8
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 5 688  &nbsp; || 19 395 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 25 083 &nbsp; || 15 100 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 66 &nbsp; ||style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 5) Praga Nadwiślańska
 
|colspan=2 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:rigth" | [[Plik:Klamra2L.gif]] &nbsp; ||style="text-align:left; line-height:120%" | 4<sup>5)</sup><br>6<sup>6)</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 2 843  &nbsp; || 4 474 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 7 317 &nbsp; || 4 774 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 53 &nbsp; || [[Plik:Klamra2L.gif]] || style="text-align:left; line-height:120%"| <sup>5)</sup> Do Mławy.<br><sup>6)</sup> Do Kowla.
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 6) Marki i inne drobne na drodze Obwodow.
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | –
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 1 801  &nbsp; || 3 012 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 4 813 &nbsp; || 2 000 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 120 &nbsp; ||style="line-height:110%" | &nbsp;<br>&nbsp;
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:left" | 7) Warszawa Obwodowa
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 12
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 21 178<sup>7)</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | 31 007<sup>7)</sup>
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 52 185 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | 27 836 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px;  border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 87 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom-width:2px; border-left:none; border-right:none" | &nbsp;
 
|style="text-align:left; line-height:120%" | <sup>7)</sup> Odnośnie do drogi<br>Warsz.-Wiedeńskiej.
 
|-
 
|colspan=4 style="border:none; text-align:right" | Razem || ||
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | 47
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 90 435  &nbsp; || 163 752 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 254 187 &nbsp; || 140 477 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 81 &nbsp; || &nbsp;
 
|-
 
|style="width:35px; text-align:left" | W tej
 
|style="width:40px; text-align:center" | liczbie
 
|style="width:55px; text-align:center" | towarów
 
|colspan=3 style="border:none; text-align:left" | przejściowych
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | –
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 65 000  &nbsp; || 65 000 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 160 000 &nbsp; || 60 000 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 116 &nbsp; || &nbsp;
 
|-
 
|style="text-align:center" | „ ||style="text-align:center" | „ ||style="text-align:center" | „ ||colspan=3 style="border:none; text-align:left" | miejscowych
 
|colspan=3 style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:2px; border-right:none; text-align:center" | –
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 25 435  &nbsp; || 98 752 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:1px" | 124 187 &nbsp; || 80 477 &nbsp;
 
|style="border:1px solid black; border-top:none; border-bottom:none; border-left-width:1px; border-right-width:2px" | 54 &nbsp; || &nbsp;
 
|-
 
|}
 
|}
 
  
  
 +
==== po TABELA ====
  
 
&nbsp; &nbsp; Wogóle w Warszawie schodzi się 6 linii dróg żelaznych, prócz miejscowej drogi żel. Obwodowej, które korzystają z 6-ciu dworców osobowych i 8-miu stacyi towarowych, t. zw. taryfowych. Rozwój ruchu osobowego i towarowego w Warszawie wskazuje [powyższa] tabliczka na str. 62, ułożona według danych zamieszczanych w sprawozdaniach rocznych, wydawanych obowiązkowo przez każdy zarząd drogi żelaznej.
 
&nbsp; &nbsp; Wogóle w Warszawie schodzi się 6 linii dróg żelaznych, prócz miejscowej drogi żel. Obwodowej, które korzystają z 6-ciu dworców osobowych i 8-miu stacyi towarowych, t. zw. taryfowych. Rozwój ruchu osobowego i towarowego w Warszawie wskazuje [powyższa] tabliczka na str. 62, ułożona według danych zamieszczanych w sprawozdaniach rocznych, wydawanych obowiązkowo przez każdy zarząd drogi żelaznej.
Linia 2218: Linia 2043:
 
&nbsp; &nbsp; Ponieważ pogląd ten został w Warszawie już do pewnego stopnia zastosowany do eksploatacyi sieci tramwajowej, więc prawdopodobnie byłby przyjęty i do przyszłych dróg żelaznych miejskich.
 
&nbsp; &nbsp; Ponieważ pogląd ten został w Warszawie już do pewnego stopnia zastosowany do eksploatacyi sieci tramwajowej, więc prawdopodobnie byłby przyjęty i do przyszłych dróg żelaznych miejskich.
  
 
+
----
{{---|100}}
 
 
 
  
 
&nbsp; &nbsp; Streszczając wszystko, co było powiedziane o drogach żelaznych w Warszawie, możemy zaznaczyć co następuje:
 
&nbsp; &nbsp; Streszczając wszystko, co było powiedziane o drogach żelaznych w Warszawie, możemy zaznaczyć co następuje:
Linia 2246: Linia 2069:
 
&nbsp; &nbsp; Drogi te są również bardzo kosztowne i z tego względu mogą być przeprowadzane przez miasto tylko w kierunku najruchliwszych jego ulic. Kierunkiem takim w Warszawie jest linia przechodząca wzdłuż miasta przez ulicę Marszałkowską i Nalewki. Linia ta, typu podziemnego płytkiego, mogłaby być wykonana już obecnie i przyniosłaby nie tylko wielką korzyść publiczności, ale i zyski przedsiębiercom.
 
&nbsp; &nbsp; Drogi te są również bardzo kosztowne i z tego względu mogą być przeprowadzane przez miasto tylko w kierunku najruchliwszych jego ulic. Kierunkiem takim w Warszawie jest linia przechodząca wzdłuż miasta przez ulicę Marszałkowską i Nalewki. Linia ta, typu podziemnego płytkiego, mogłaby być wykonana już obecnie i przyniosłaby nie tylko wielką korzyść publiczności, ale i zyski przedsiębiercom.
  
== Tablice ==
+
[[Kategoria:Teczki w archiwum]]
 
 
'''Informacja:''' w celu powiększenia skanu tak, aby był czytelny, wystarczy najechać na wybrany obrazek kursorem myszy. Jeśli uzyskane w ten sposób powiększenie jest za duże należy przełączyć przeglądarkę w tryb pełnoekranowy naciskając klawisz funkcyjny <code>F11</code> lub odpowiednio zmniejszyć obraz korzystając z kombinacji klawiszy <code>CTRL-</code>.
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=700>
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab1-Warszawa.jpg|Tablica I – Warszawa
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab2-Berlin.jpg|Tablica II – Berlin
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab3-Hamburg.jpg|Tablica III – Hamburg
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab4-Wiedeń.jpg|Tablica IV – Wiedeń
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab5-Paryż.jpg|Tablica V – Paryż
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab6-Londyn.jpg|Tablica VI – Londyn
 
Plik:1904_DrogiŻelaznewDM_Tab7-Warszawa.jpg|Tablica VII – Warszawa
 
</hovergallery>
 
 
 
 
 
[[Kategoria:Teczki w archiwum]] [[Kategoria:Książki (archiwum)]]
 
[[Kategoria:Publikacja cyfrowa]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)