Dyskusja:A20D-P

Z Enkol
Wersja z dnia 06:02, 5 lip 2011 autorstwa Jacek Fink-Finowicki (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Zastanawiam się, czy nie powinniśmy jednak oddzielić wagonów motorowych od doczep. Na tej stronie zostawić tylko ogólne informacje historyczne i podstawowe dane techniczne całości. Dodatkowo zrobić strony MBxd2 A20D-P i Bxhpi A20D-P (czy podobne - resztę wariacji jako przekierowania) i tam opisać poszczególne pojazdy. Zespoły jako całość praktycznie nigdy nie były eksploatowane. Poza papierami producenta każdy z członów żył własnym życiem.
2xM 15:10, 3 lip 2011 (CEST)

Jak dla mnie te wagony pod względem konstrukcyjnym są prawie tym samym z tym, że jeden ma po prostu silnik i całą resztę z nim związaną. Po co opisywać dwa razy w dwóch artykułach te same zagadnienia konstrukcji? Opis trzeba zrobić ogólnie o konstrukcji i potem jeszcze o szczegółach wagonu motorowego i doczepnego. Oczywiście po za tym historia, użytkownicy itp. Ptr 00:59, 5 lip 2011 (CEST)

A co z faktem, że poszczególne wagony wchodzące w skład zespołu trakcyjnego mają te same numery fabryczne, choć obecnie są niejednokrotnie rozrzucone po całej Polsce? Osobiście uważam, że należy zachować jeden art o zespole trakcyjnym oraz zamieścić linki w artach o MBxd2 i Bxhpi. Paweł Niemczuk 07:17, 5 lip 2011 (CEST)

Popieram Piotra i Pawła (zabrzmiało ewangelicznie) - mimo, iż wagony o tym samym numerze fabrycznym potrafiły mieć też różne rozstawy kół... np. jedna z dostaw objęła Rogów, Mławę i Gryfice (motorowy do Gryfic, doczepne Rogów, Mława) - to jednak jest to jedna konstrukcja i lepiej opisywać ją jako jedną. --Phinek 08:02, 5 lip 2011 (CEST)