Dyskusja Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Lista lokomotyw: Różnice pomiędzy wersjami
(opis) |
(→stan a kolorystyka: nowa sekcja) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Gdzie po prostu opisywane jest metodyka oznaczeń wedle Wm-11 --[[Użytkownik:Phinek|Phinek]] 03:07, 23 cze 2011 (CEST) | Gdzie po prostu opisywane jest metodyka oznaczeń wedle Wm-11 --[[Użytkownik:Phinek|Phinek]] 03:07, 23 cze 2011 (CEST) | ||
+ | |||
+ | == stan a kolorystyka == | ||
+ | |||
+ | Ogólnie opisałem o co chodzi.. czyli jakieś kryteria trzeba przyjmować przy opisywaniu stanu i jakąś kolorystykę przyjąć. | ||
+ | |||
+ | Przyjąłem, że generalnie to: | ||
+ | * czerwona kartka - złom | ||
+ | * zółta kartka - poszło hen daleko w świat | ||
+ | Zaś to co zostało w kraju przybiera barwę od fioletu ku zieleni gdzie zielony jest stanem sprawności. | ||
+ | |||
+ | Oczywiście zarówno definicje przydziału do danej grupy sprawności jak i kolorystyka podlegają dyskusji, zwłaszcza, że ze mnie żaden artysta plastyk, więc jak ktoś się czuje na siłach dobrać lepsze barwy, to podmiana zajmie kilka sekund (boot jest od takich spraw) --[[Użytkownik:Phinek|Phinek]] 04:40, 23 cze 2011 (CEST) |
Wersja z 02:40, 23 cze 2011
Dlaczego proponuję następujący porządek artykułów? A no chociażby ze względu na przede wszystkim podobieństwo konstrukcyjne a też i na podział literaturowy. Wystarczy powołać się na żródła:
- Wls40 - Stalowe Szlaki nr 1/1999 (101) - artykuł o Wls40 i pochodnych jak Wls50, 2Wls40, 2Wls50, 3Wls50 oraz 4Wls50 - wszystkie posiadały wspólna listę fabryczną (ciągła numeracja bez względu na podtyp i szerokość toru)
- Wls75 - Stalowe Szlaki nr 10-12/1996 (82-84) - artykuł o Wls75
- V10C - Stalowe Szlaki nr 3-4/2000 (107-108) - artykuł o V10C (i nie tylko)
- Wls150 - Stalowe Szlaki nr 1/2000 (105) - artykuł o Wls150 i 803D (oznaczanych też jako Wls180)
- L30H
- L45H
Taki podział powinien pozytywnie wpłynąć na wartość merytoryczną artykułów i za razem pozbyć się rozdrabniania na 2 czy więcej pod artykułów, które w 90% były by wzajemnymi klonami.
Oczywiście osobna spraw to sprawa artykułów o serii lokomotyw czyli:
Gdzie po prostu opisywane jest metodyka oznaczeń wedle Wm-11 --Phinek 03:07, 23 cze 2011 (CEST)
stan a kolorystyka
Ogólnie opisałem o co chodzi.. czyli jakieś kryteria trzeba przyjmować przy opisywaniu stanu i jakąś kolorystykę przyjąć.
Przyjąłem, że generalnie to:
- czerwona kartka - złom
- zółta kartka - poszło hen daleko w świat
Zaś to co zostało w kraju przybiera barwę od fioletu ku zieleni gdzie zielony jest stanem sprawności.
Oczywiście zarówno definicje przydziału do danej grupy sprawności jak i kolorystyka podlegają dyskusji, zwłaszcza, że ze mnie żaden artysta plastyk, więc jak ktoś się czuje na siłach dobrać lepsze barwy, to podmiana zajmie kilka sekund (boot jest od takich spraw) --Phinek 04:40, 23 cze 2011 (CEST)