Edytujesz HCP 301D
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
|system_hamulca=Oerlikon | |system_hamulca=Oerlikon | ||
|sterowanie_wielokrotne=jest | |sterowanie_wielokrotne=jest | ||
− | |system_ogrzewania= | + | |system_ogrzewania=elektryczne 3000 V |
|uwagi=W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana Suką, ze względu na dwie pierwsze litery oznaczenia przez przewoźnika lub Fiatem, z powodu zastosowanego silnika na licencji Fiata. | |uwagi=W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana Suką, ze względu na dwie pierwsze litery oznaczenia przez przewoźnika lub Fiatem, z powodu zastosowanego silnika na licencji Fiata. | ||
}} | }} | ||
− | + | {{rozbuduj}} | |
'''301D'''- Polska [[normalnotorowa lokomotywa spalinowa]] produkowana w zakładach [[HCP]] w Poznaniu w latach 1970-1976, początkowo jako seria ''SP45''<ref>oznaczenie nadane na [[PKP]].</ref> a później ''SU45''. | '''301D'''- Polska [[normalnotorowa lokomotywa spalinowa]] produkowana w zakładach [[HCP]] w Poznaniu w latach 1970-1976, początkowo jako seria ''SP45''<ref>oznaczenie nadane na [[PKP]].</ref> a później ''SU45''. | ||
Linia 34: | Linia 34: | ||
==Opis konstrukcji== | ==Opis konstrukcji== | ||
− | Pudło lokomotywy wraz ze spawaną | + | Pudło lokomotywy wraz ze spawaną ostoją tworzy konstrukcję samonośną. Wnętrze lokomotywy podzielone jest na pięć przedziałów. W dwóch skrajnych przedziałach zlokalizowane są kabiny maszynisty. W środkowym znajduje się silnik spalinowy wraz z prądnicą. W pozostałych przedziałach znajduje się [[kocioł grzewczy]] i agregat chłodzący. Sercem lokomotywy jest 12-cylindrowy czterosuwowy [[wysokoprężny silnik spalinowy]], doładowany (...) |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |