Hipotetyczna katastrofa kolejowa w Wałbrzychu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Zgłoszenie do usunięcia)
 
(WP:SK+ToS+Bn+mSI, usunięcie zbędnych linków do dat, drobne redakcyjne, drobne techniczne, wikizacja, Potrzebne źródła)
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{DNU|artykuł|podstrona=2017:09:26:Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu}}
 
{{DNU|artykuł|podstrona=2017:09:26:Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu}}
{{Dopracować|źródła|data=2017-09}}
+
{{Dopracować|nierzetelne|więcej przypisów=2017-09}}
 
{{Katastrofa infobox
 
{{Katastrofa infobox
 
  |nazwa            = Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu
 
  |nazwa            = Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu
Linia 7: Linia 7:
 
  |państwo          = POL
 
  |państwo          = POL
 
  |wariant flagi    = PRL
 
  |wariant flagi    = PRL
  |miejsce          = okolice [[Wałbrzych Główny|Dworzec Główny]]
+
  |miejsce          = okolice [[Wałbrzych Główny]]
   
+
  |rodzaj            = zderzenie pociągów
 
+
  |data              = 5 marca 1954
 
+
  |godzina          = 4:00 5:00
 
 
|rodzaj            = zderzenie pociągów
 
  |data              = [[5 marca]] [[1954]]
 
  |godzina          = 4:00 - 5:00
 
 
  |ofiary śmiertelne = 120 osób
 
  |ofiary śmiertelne = 120 osób
 
  |ranni            =  
 
  |ranni            =  
Linia 24: Linia 20:
 
  |wikinews          =  
 
  |wikinews          =  
 
}}
 
}}
'''Katastrofa kolejowa w [[Wałbrzych]]u''' – miała miejsce 5 marca 1954 roku między 4:00 - 5:00 rano, na szlaku kolejowym pomiędzy [[Wałbrzych Główny|Dworcem Głównym]] a [[Szybowice Wałbrzyskie]] w dzielnicy Podgórze. W wyniku zderzenia dwóch pociągów pasażerskich zginęło 120 osób.  
+
'''Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu''' – rzekoma [[Wypadek kolejowy|katastrofa]] która miała miejsce 5 marca 1954 roku między 4:00 5:00 rano, na szlaku kolejowym pomiędzy [[Wałbrzych Główny]] a [[Szybowice Wałbrzyskie]] w dzielnicy Podgórze. W wyniku zderzenia dwóch pociągów pasażerskich miało zginąć nawet 120 osób.
 +
 
 +
Katastrofa jest bardzo tajemnicza, informuje o tym raport z [[Centralna Agencja Wywiadowcza|Centralnej Agencji Wywiadowczej]]. Z raportu opublikowanego publicznie przez CIA, można uzyskać znikome informacje m.in. dotyczące liczby poszkodowanych osób, miasto, datę zdarzenia i informację, że doszło do [[sabotaż]]u.
 +
 
 +
W 2017 roku jednemu z portali informacyjnych, udało się dotrzeć do świadka wypadku, który poinformował o znikomych szczegółach katastrofy, ponieważ pracował w dzień katastrofy na nastawni. Od świadka udało się uzyskać dokładne miejsce katastrofy i kilka szczegółów. Katastrofa wydarzyła się z dala od zabudowań w Wałbrzychu, na 80 km trasy kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry. Odludne miejsce katastrofy oraz niezbyt dostępne dla ludzi, wiąże się z charakterystyką urbanistyczną oraz ukształtowaniem terenu [[Wałbrzych]]a. Z relacji świadka wynika, że były to dwa [[pociąg pasażerski|pociągi pasażerskie]]. Jeden pociąg z Lubawki, zatrzymał się przy nastawni przed semaforem, gdyż miał czerwone światło, w pociągu podróżowało wojsko z batalionu robotniczego w Lubawce. Drugi pociąg który jechał z Kamiennej Góry również z pracownikami, został skierowany na ten sam tor. W wyniku tego, pociąg z Kamiennej Góry wjechał w pociąg z żołnierzami z Lubawki. Z relacji świadka wynika, że w tym dniu, był zakaz wpuszczania pociągów na tym odcinku trasy. W szybkim tempie uprzątnięto teren i przywrócono połączenie, nadano wypadkowi etykietę „sabotażu”. O wypadku nieliczne grono [[kolejarz]]y, nie chciało nic mówić ani wspominać.
  
Katastrofa jest bardzo tajemnicza i tajna, informuje o tym raport z [[Centralna Agencja Wywiadowcza|Centralnej Agencji Wywiadowczej]].
+
== Linki zewnętrzne ==
Z raportu opublikowanego publicznie przez CIA, można uzyskać znikome informacje m.in. dotyczące ilości poszkodowanych osób, miasto, datę zdarzenia i informację, że doszło do sabotażu.  
+
* {{Cytuj stronę | url = https://dolny-slask.org.pl/6841670,Tajna_Katastrofa_Kolejowa_w_Walbrzychu.html | tytuł = ''Tajna Katastrofa Kolejowa w Wałbrzychu'' | autor = RafalSzz | opublikowany = dolny-slask.org.pl | data = 2017-09-26 | język = pl | archiwum = https://archive.is/PgtQj | zarchiwizowano = 2017-09-26 | data dostępu = 2017-09-26}}{{Niewiarygodne źródło}}
 +
* {{Cytuj stronę | url = http://walbrzych.dlawas.info/historia/walbrzych-katastrofa-kolejowa-w-1954-roku-jest-swiadek/cid,13320,a | tytuł = ''Wałbrzych: Katastrofa kolejowa w 1954 roku. Jest świadek!'' | autor = Elżbieta Węgrzyn | opublikowany = walbrzych.dlawas.info | data = 2017-09-26 | język = pl | archiwum = https://archive.is/Kdp3z | zarchiwizowano = 2017-09-26 | data dostępu = 2017-09-26}}
  
W 2017 roku jednemu z portalowi informacyjnemu, udało się dotrzeć do świadka wypadku, który poinformował o znikomych szczegółach katastrofy, ponieważ pracował w
+
{{SORTUJ:Wałbrzych}}
 +
[[Kategoria:Katastrofy kolejowe w Polsce]]

Wersja z 11:26, 27 wrz 2017

Szablon:DNU Szablon:Dopracować Szablon:Katastrofa infobox Katastrofa kolejowa w Wałbrzychu – rzekoma katastrofa która miała miejsce 5 marca 1954 roku między 4:00 – 5:00 rano, na szlaku kolejowym pomiędzy Wałbrzych Główny a Szybowice Wałbrzyskie w dzielnicy Podgórze. W wyniku zderzenia dwóch pociągów pasażerskich miało zginąć nawet 120 osób.

Katastrofa jest bardzo tajemnicza, informuje o tym raport z Centralnej Agencji Wywiadowczej. Z raportu opublikowanego publicznie przez CIA, można uzyskać znikome informacje m.in. dotyczące liczby poszkodowanych osób, miasto, datę zdarzenia i informację, że doszło do sabotażu.

W 2017 roku jednemu z portali informacyjnych, udało się dotrzeć do świadka wypadku, który poinformował o znikomych szczegółach katastrofy, ponieważ pracował w dzień katastrofy na nastawni. Od świadka udało się uzyskać dokładne miejsce katastrofy i kilka szczegółów. Katastrofa wydarzyła się z dala od zabudowań w Wałbrzychu, na 80 km trasy kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry. Odludne miejsce katastrofy oraz niezbyt dostępne dla ludzi, wiąże się z charakterystyką urbanistyczną oraz ukształtowaniem terenu Wałbrzycha. Z relacji świadka wynika, że były to dwa pociągi pasażerskie. Jeden pociąg z Lubawki, zatrzymał się przy nastawni przed semaforem, gdyż miał czerwone światło, w pociągu podróżowało wojsko z batalionu robotniczego w Lubawce. Drugi pociąg który jechał z Kamiennej Góry również z pracownikami, został skierowany na ten sam tor. W wyniku tego, pociąg z Kamiennej Góry wjechał w pociąg z żołnierzami z Lubawki. Z relacji świadka wynika, że w tym dniu, był zakaz wpuszczania pociągów na tym odcinku trasy. W szybkim tempie uprzątnięto teren i przywrócono połączenie, nadano wypadkowi etykietę „sabotażu”. O wypadku nieliczne grono kolejarzy, nie chciało nic mówić ani wspominać.

Linki zewnętrzne

|pol. ]] ). dolny-slask.org.pl, 2017-09-26. [dostęp 2017-09-26].Szablon:Niewiarygodne źródło

|pol. ]] ). walbrzych.dlawas.info, 2017-09-26. [dostęp 2017-09-26].