Edytujesz Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/oznaczenia taboru
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
'''Tikkm-x'''- 1 litera rodzaj wagonu, pozostałe oznaczają dane techniczno-eksploatacyjne<br> | '''Tikkm-x'''- 1 litera rodzaj wagonu, pozostałe oznaczają dane techniczno-eksploatacyjne<br> | ||
− | == | + | == Znaczenie cyfr wchodzących w skład oznaczenia wagonów towarowych == |
12-cyfrowy numer wagonu jest zarazem jego numerem inwentarzowym. | 12-cyfrowy numer wagonu jest zarazem jego numerem inwentarzowym. | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Składa się z pięciu grup cyfr: | Składa się z pięciu grup cyfr: | ||
− | == Pierwsza grupa | + | === Pierwsza grupa - 2 cyfry === |
− | |||
− | |||
Wagony towarowe: | Wagony towarowe: | ||
Linia 49: | Linia 47: | ||
** 65 - Wagony komunikacji wewnętrznej do transportu samochodów osob.Te wag. mogą kursować w komunik. międzynarodowej w ramach porozumień specjalnych | ** 65 - Wagony komunikacji wewnętrznej do transportu samochodów osob.Te wag. mogą kursować w komunik. międzynarodowej w ramach porozumień specjalnych | ||
** 66 - Wagony dla różnych szerokości torów, zdatne do komunikacji RIC | ** 66 - Wagony dla różnych szerokości torów, zdatne do komunikacji RIC | ||
− | ** 67 - Wagony dla stałej szerokości toru zdatne do komunikacji PPW | + | ** 67 -Wagony dla stałej szerokości toru zdatne do komunikacji PPW |
** 68 - Wagony dla różnych szerokości torów (1435 / 1520), z wymiennymi wózkami, zdatne do komunikacji PPW | ** 68 - Wagony dla różnych szerokości torów (1435 / 1520), z wymiennymi wózkami, zdatne do komunikacji PPW | ||
** 69 - Wagony dla różnych szerokości torów (1435 / 1520), z zestawami kołowymi o zmiennym rozstawie kół, zdatne do komunikacji PPW | ** 69 - Wagony dla różnych szerokości torów (1435 / 1520), z zestawami kołowymi o zmiennym rozstawie kół, zdatne do komunikacji PPW | ||
Linia 68: | Linia 66: | ||
** 99 - Pojazd specjalny | ** 99 - Pojazd specjalny | ||
− | == | + | === Dla jednostek napędowych === |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== Dla wagonów osobowych === | === Dla wagonów osobowych === | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== Dla wagonów towarowych === | === Dla wagonów towarowych === | ||
Linia 470: | Linia 77: | ||
'''OPW''' - ''Obszczij Park Wagonow'' - umowa z byłych krajów [[RWPG]], już nie stosowana | '''OPW''' - ''Obszczij Park Wagonow'' - umowa z byłych krajów [[RWPG]], już nie stosowana | ||
+ | * druga grupa - 2 cyfry (oznaczenie zarządu kolejowego kraju pochodzenia wagonu lub kolei włączającej wagon do eksploatacji): | ||
+ | ** 10 - Fińskie Koleje Państwowe (VR) | ||
+ | ** 20 - Koleje Rosyjskie (РЖД [RŻD]) | ||
+ | ** 21 - Koleje Białoruskie (BC) | ||
+ | ** 22 - Koleje Ukraińskie (UZ) | ||
+ | ** 23 - Koleje Mołdawskie (CFM) | ||
+ | ** 24 - Koleje Litewskie (LG) | ||
+ | ** 25 - Koleje Łotewskie (LDZ) | ||
+ | ** 26 - Koleje Estońskie (EVR) | ||
+ | ** 27 - Koleje Kazachskie (KZH) | ||
+ | ** 28 - Koleje Gruzińskie (GR) | ||
+ | ** 29 - Koleje Uzbeckie (SAZ) | ||
+ | ** 30 - Koleje Koreańskiej Republiki Ludowej (KRZ) | ||
+ | ** 31 - Koleje Mongolii (MTZ) | ||
+ | ** 32 - Koleje Wietnamskiej Republiki Ludowej (DSVN) | ||
+ | ** 33 - Koleje Chińskiej Republiki Ludowej (KZD) | ||
+ | ** 40 - Koleje Kubańskie (FC) | ||
+ | ** 41 - Albańskie Koleje Żelazne (HSH) | ||
+ | ** 42 - Koleje Japońskie (JR) | ||
+ | ** 43 - Kolej Żelazna Raab-Ebenfurt (GySEV) | ||
+ | ** 44 - Budapeszteńskie Przedsiębiorstwo Transportowe (BHEV) | ||
+ | ** 51 - [[Polskie Koleje Państwowe]] (PKP) | ||
+ | ** 52 - Bułgarskie Koleje Państwowe (BDŻ) | ||
+ | ** 53 - Rumuńskie Koleje Żelazne (CFR) | ||
+ | ** 54 - Koleje Czeskie (CD) | ||
+ | ** 55 - Węgierskie Koleje Państwowe (MAV) | ||
+ | ** 56 - Koleje Republiki Słowacji (ZSR) | ||
+ | ** 57 - Koleje Azerbejdżańskie (AZ) | ||
+ | ** 58 - Koleje Ormiańskie (ARM) | ||
+ | ** 59 - Koleje Kirgijskie (KRG) | ||
+ | ** 60 - Koleje Irlandzkie (CIE) | ||
+ | ** 61 - Koleje Koreańskie (KNR) | ||
+ | ** 62 - Prywatne Koleje Szwajcarskie (SP) | ||
+ | ** 63 - Kolej Bern-Lötschberg-Simplon (BLS) | ||
+ | ** 64 - Koleje Nord-Milano-Escercizio (FNME) | ||
+ | ** 65 - Kolej Żelazna Republiki Jugosławii i Macedonii (MŻ) | ||
+ | ** 66 - Koleje Tadżyckie (TZD) | ||
+ | ** 68 - Koleje Ahaus-Alstate (AAE) | ||
+ | ** 69 - Towarzystwo Eurotunel (Eurotunel) | ||
+ | ** 70 - Brytyjskie Towarzystwo Transportowe (RFD) | ||
+ | ** 71 - Państwowa Sieć Kolei Hiszpańskich (RENFE) | ||
+ | ** 72 - Wspólnota Kolei Jugosłowiańskich (JŻ) | ||
+ | ** 73 - Koleje Greckie (CH) | ||
+ | ** 74 - Szwedzkie Koleje Państwowe (SJ) | ||
+ | ** 75 - Tureckie Koleje Państwowe (TCDD) | ||
+ | ** 76 - Norweskie Koleje Państwowe (NSB) | ||
+ | ** 78 - Chorwackie Koleje Żelazne (HŻ) | ||
+ | ** 79 - Słoweńskie Koleje Żelazne (SŻ) | ||
+ | ** 80 - Niemiecka Kolej Federalna (DB) | ||
+ | ** 81 - Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) | ||
+ | ** 82 - Narodowe Towarzystwo Kolei Luksemburskich (CFL) | ||
+ | ** 83 - Włoskie Koleje Państwowe(FS) | ||
+ | ** 84 - Holenderskie Koleje Żelazne (NS) | ||
+ | ** 85 - Szwajcarskie Koleje Federalne (SBB) | ||
+ | ** 86 - Duńskie Koleje Państwowe (DSB) | ||
+ | ** 87 - Towarzystwo Narodowe Dróg Żelaznych we Francji (SNCF) | ||
+ | ** 88 - Towarzystwo Narodowe Dróg Żelaznych w Belgii (B) | ||
+ | ** 89 - Koleje Bośni i Hercegowiny (ZBH) | ||
+ | ** 90 - Koleje Egipskie (ER) | ||
+ | ** 91 - Towarzystwo Narodowe Dróg Żelaznych w Tunezji (SNCFT) | ||
+ | ** 92 - Towarzystwo Narodowe Transportu Kolejowego w Algierii | ||
+ | ** 93 - Marokańskie Koleje Państwowe (ONCFM) | ||
+ | ** 94 - Koleje Portugalskie (CP) | ||
+ | ** 95 - Izraelskie Koleje Państwowe (IR) | ||
+ | ** 96 - Irańskie Koleje Państwowe (RAI) | ||
+ | ** 97 - Syryjskie Koleje Żelazne (CFS) | ||
+ | ** 98 - Libańskie Koleje Państwowe (CEL) | ||
+ | ** 99 - Irackie Koleje Żelazne (IRR) | ||
* trzecia grupa - 4 cyfry (oznaczają serię wagonu: pierwsza - rodzaj, a trzy kolejne cechy techniczne wagonu; ostatnia cyfra jest powiązana z dużą literą, a pozostałe cyfry są z małymi literami) | * trzecia grupa - 4 cyfry (oznaczają serię wagonu: pierwsza - rodzaj, a trzy kolejne cechy techniczne wagonu; ostatnia cyfra jest powiązana z dużą literą, a pozostałe cyfry są z małymi literami) |