Edytujesz Kolej Cegielni Igloobud
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{DNU|artykuł|podstrona=2021:07:30:Kolej Cegielni Igloobud}} | |
− | + | {{Linia kolejowa infobox | |
|zarządca = Cegielnia Igloobud | |zarządca = Cegielnia Igloobud | ||
|numer = | |numer = | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|trakcja = | |trakcja = | ||
|vmax = | |vmax = | ||
− | |zdjęcie = | + | |zdjęcie = Debica - kolej cegielni.jpg |
|opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | |opis = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r. | ||
|rok_otwarcia = 1968 | |rok_otwarcia = 1968 | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
}} | }} | ||
}} | }} | ||
− | |||
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. | '''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później. | ||
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy. | W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy. | ||
− | |||
+ | == Przypisy == | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
− | |||
+ | == Linki zewnętrzne == | ||
+ | * [http://ssb.strefa.pl/mitor/debica.html Kolej cegielni Igloobud w Dębicy] | ||
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Transport w Dębicy]] |