Edytujesz Kolej Cegielni Igloobud

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Debica - kolej cegielni.jpg|WLs50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w Dębicy (rok 2007)|thumb|500px|right]]
+
{{DNU|artykuł|podstrona=2021:07:30:Kolej Cegielni Igloobud}}
<!---{{Linia kolejowa infobox
+
{{Linia kolejowa infobox
 
  |zarządca = Cegielnia Igloobud
 
  |zarządca = Cegielnia Igloobud
 
  |numer    =  
 
  |numer    =  
Linia 10: Linia 10:
 
  |trakcja  =  
 
  |trakcja  =  
 
  |vmax    =  
 
  |vmax    =  
  |zdjęcie  = Kolej Cegielni Igloobud
+
  |zdjęcie  = Debica - kolej cegielni.jpg
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |rok_otwarcia    = 1968
 
  |rok_otwarcia    = 1968
Linia 31: Linia 31:
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
--->
 
  
 
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
 
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
  
 
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy.
 
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy.
{{clear}}
 
  
 +
== Przypisy ==
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
{{Wikipedia}}
 
  
 +
== Linki zewnętrzne ==
 +
* [http://ssb.strefa.pl/mitor/debica.html Kolej cegielni Igloobud w Dębicy]
  
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
+
[[Kategoria:Transport w Dębicy]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablony użyte w tym artykule: