Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(poprawa linków)
(infobox)
Linia 5: Linia 5:
 
  |mapa    =
 
  |mapa    =
 
  |srjp    =
 
  |srjp    =
  |długość  = 4,0 km
+
  |długość  = 4,0
 
  |rozstaw  = 600
 
  |rozstaw  = 600
 
  |trakcja  =  
 
  |trakcja  =  
Linia 12: Linia 12:
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |rok_otwarcia    = 1968
 
  |rok_otwarcia    = 1968
  |rok_zamknięcia = 2009
+
  |rok_zaw_ruchu  = 2007
  |przebieg =  
+
|rok_fiz_likw    = 2008
 +
  |przebieg =
  
 
{{LK|||exKDSTa||0,0| [[Cegielnia Igloobud (stacja)|Cegielnia Igloobud]]}}
 
{{LK|||exKDSTa||0,0| [[Cegielnia Igloobud (stacja)|Cegielnia Igloobud]]}}

Wersja z 10:14, 4 cze 2015

Szablon:Linia kolejowa infobox

Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.

Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.

Linki zewnętrzne