Edytujesz Leopold Zobel, Maschinen- und Dampfkesselfabrik, Bromberg

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 8: Linia 8:
 
== Produkcja parowozów ==
 
== Produkcja parowozów ==
  
Pierwsze trzy parowozy zbudowano w roku 1905. W roku 1906 wyprodukowano dalszych 20, z czego dwa zamówienie z Francji i jeden - z Belgii. Nie ma bliższych informacji o produkcji z lat następnych. Znane numery fabryczne (od 489 do 637) nie pozwalają jednak stwierdzić, że zbudowano aż 148 parowozów - niewykluczone, że część numerów z tego zakresu nadano kotłom okrętowym. Można przypuszczać, że firma zbudowała około 100 parowozów, z czego 33 są znane, a do dnia dzisiejszego zachowały się 4, z czego jeden (nr 571) w [[Muzeum Kolejnictwa]] w Sochaczewie, drugi (nr 625) w Čiernym Balogu na słowacji ([[Čiernohronská železnica]]), trzeci (nr 618) w Szwecji (Böda Skogsjärnväg - czynny<ref>[http://www.bosj.se/bsj/index.php/lok-vagnar/anglok/mormor]dostęp 03.2018</ref>) a czwarty (nr 637) w Austrii (Südbahnmuseum, Mürzzuschlag) <ref>[https://www.flickr.com/photos/133648323@N08/25162841002] dostęp 03.2018</ref>.
+
Pierwsze trzy parowozy zbudowano w roku 1905. W roku 1906 wyprodukowano dalszych 20, z czego dwa zamówienie z Francji i jeden - z Belgii. Nie ma bliższych informacji o produkcji z lat następnych. Znane numery fabryczne (od 489 do 637) nie pozwalają jednak stwierdzić, że zbudowano aż 148 parowozów - niewykluczone, że część numerów z tego zakresu nadano kotłom okrętowym. Można przypuszczać, że firma zbudowała około 100 parowozów, z czego 33 są znane, a do dnia dzisiejszego zachowały się 3, z czego jeden (nr 571) w [[Muzeum Kolejnictwa]] w Sochaczewie, drugi (nr 625) w Čiernym Balogu na słowacji ([[Čiernohronská železnica]]) i trzeci (nr 618) w Szwecji (Böda Skogsjärnväg).
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)