Edytujesz Prom kolejowy Świbno

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 3: Linia 3:
 
== Podstawowe dane  ==
 
== Podstawowe dane  ==
 
[[Plik:Prom Świbno.JPG|480px|thumb|right]]
 
[[Plik:Prom Świbno.JPG|480px|thumb|right]]
- nazwa: ''Schiewenhorst II'' (do 1940 r.) / ''Aegir'' (1940-45) / Świbno (1948-59)<br> - lata budowy: 1903-1904<br> - producent: ''[[Leopold Zobel, Maschinen- und Dampfkesselfabrik, Bromberg]]''<br> - zamawiający: [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Westpreußische Kleinbahnen-Aktiengesellschaft]]<br> - długość między pionami (Lpp): 27,32 m<br> - długość pokładu: 29,27 m<br> - maksymalna szerokość: 8,65 m<br> - zanurzenie: ok. 1,4 m <ref>Według B. Pokropińskiego zanurzenie 1,85 m</ref><br> - nośność: minimum 45 t (zapewne znacznie więcej) <ref>Ograniczeniem była raczej długość pokładu - prom mógł jednorazowo przewozić lokomotywę i 2 wagony czteroosiowe, lokomotywę i 4 wagony dwuosiowe lub 5 wagonów dwuosiowych.</ref><br> - dwa kotły parowe firmy L. Zobel o maksymalnym ciśnieniu roboczym 12 kg/cm<sup>2</sup>.<br> - dwie sprzężone maszyny parowe o łącznej mocy 240 KM <ref>W Kolejach Wąskotorowych na Żuławach jako producent maszyn figuruje firma ''Blume &amp; Sohn'' (''Maschinenfabrik C. Blumwe &amp; Sohn Akt-Gesellschaft, Bromberg-Prinzenthal'') jednak wydaje się to wątpliwe. Prawdopodobnie maszyny wyprodukowała sama firma L. Zobel</ref>.<br> - dwie śruby napędowe i dwa stery na obu końcach<br> - na pokładzie tor kolejowy o szerokości 750 mm<br> - ciągarka linowa do przetaczania wagonów <br>
+
- nazwa: ''Schiewenhirst II'' (do 1940 r.) / ''Aegir'' (1940-45) / Świbno (1948-59)<br> - lata budowy: 1903-1904<br> - producent: ''[[Leopold Zobel, Maschinen- und Dampfkesselfabrik, Bromberg]]''<br> - zamawiający: [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Westpreußische Kleinbahnen-Aktiengesellschaft]]<br> - długość między pionami (Lpp): 27,32 m<br> - długość pokładu: 29,27 m<br> - maksymalna szerokość: 8,65 m<br> - zanurzenie: ok. 1,4 m <ref>Według B. Pokropińskiego zanurzenie 1,85 m</ref><br> - nośność: minimum 45 t (zapewne znacznie więcej) <ref>Ograniczeniem była raczej długość pokładu - prom mógł jednorazowo przewozić lokomotywę i 2 wagony czteroosiowe, lokomotywę i 4 wagony dwuosiowe lub 5 wagonów dwuosiowych.</ref><br> - dwa kotły parowe firmy L. Zobel o maksymalnym ciśnieniu roboczym 12 kg/cm<sup>2</sup>.<br> - dwie sprzężone maszyny parowe o łącznej mocy 240 KM <ref>W Kolejach Wąskotorowych na Żuławach jako producent maszyn figuruje firma ''Blume &amp; Sohn'' (''Maschinenfabrik C. Blumwe &amp; Sohn Akt-Gesellschaft, Bromberg-Prinzenthal'') jednak wydaje się to wątpliwe. Prawdopodobnie maszyny wyprodukowała sama firma L. Zobel</ref>.<br> - dwie śruby napędowe i dwa stery na obu końcach<br> - na pokładzie tor kolejowy o szerokości 750 mm<br> - ciągarka linowa do przetaczania wagonów <br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: