Edytujesz Prom kolejowy Świbno
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Podstawowe dane == | == Podstawowe dane == | ||
[[Plik:Prom Świbno.JPG|480px|thumb|right]] | [[Plik:Prom Świbno.JPG|480px|thumb|right]] | ||
− | - nazwa: '' | + | - nazwa: ''Schiewenhirst II'' (do 1940 r.) / ''Aegir'' (1940-45) / Świbno (1948-59)<br> - lata budowy: 1903-1904<br> - producent: ''[[Leopold Zobel, Maschinen- und Dampfkesselfabrik, Bromberg]]''<br> - zamawiający: [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Westpreußische Kleinbahnen-Aktiengesellschaft]]<br> - długość między pionami (Lpp): 27,32 m<br> - długość pokładu: 29,27 m<br> - maksymalna szerokość: 8,65 m<br> - zanurzenie: ok. 1,4 m <ref>Według B. Pokropińskiego zanurzenie 1,85 m</ref><br> - nośność: minimum 45 t (zapewne znacznie więcej) <ref>Ograniczeniem była raczej długość pokładu - prom mógł jednorazowo przewozić lokomotywę i 2 wagony czteroosiowe, lokomotywę i 4 wagony dwuosiowe lub 5 wagonów dwuosiowych.</ref><br> - dwa kotły parowe firmy L. Zobel o maksymalnym ciśnieniu roboczym 12 kg/cm<sup>2</sup>.<br> - dwie sprzężone maszyny parowe o łącznej mocy 240 KM <ref>W Kolejach Wąskotorowych na Żuławach jako producent maszyn figuruje firma ''Blume & Sohn'' (''Maschinenfabrik C. Blumwe & Sohn Akt-Gesellschaft, Bromberg-Prinzenthal'') jednak wydaje się to wątpliwe. Prawdopodobnie maszyny wyprodukowała sama firma L. Zobel</ref>.<br> - dwie śruby napędowe i dwa stery na obu końcach<br> - na pokładzie tor kolejowy o szerokości 750 mm<br> - ciągarka linowa do przetaczania wagonów <br> |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> |