Edytujesz Rudy
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|Peron=Tak | |Peron=Tak | ||
|Nastawnia=Tak - w budynku stacyjnym | |Nastawnia=Tak - w budynku stacyjnym | ||
− | |Budynek stacyjny= | + | |Budynek stacyjny=tak |
− | |Lokomotywownia= | + | |Lokomotywownia=tak |
|Opis zabudowań=Na stacji znajduje się: | |Opis zabudowań=Na stacji znajduje się: | ||
- powojenny budynek stacyjny (posiada oryginalne piwnice), w którym znajduje się poczekalnia, kasa, nastawnia oraz biura. </br> | - powojenny budynek stacyjny (posiada oryginalne piwnice), w którym znajduje się poczekalnia, kasa, nastawnia oraz biura. </br> | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
- wieża wodna. </br> | - wieża wodna. </br> | ||
- inne budynki gospodarcze, w tym jeden z oryginalnym tzw. murem pruskim lub inaczej nazywany budową szachtową. | - inne budynki gospodarcze, w tym jeden z oryginalnym tzw. murem pruskim lub inaczej nazywany budową szachtową. | ||
− | |||
|Opis urządzeń zrk=Urządzenia kluczowe, mechaniczne scentralizowane oraz urządzenia przekaźnikowe z pulpitem kostkowym. | |Opis urządzeń zrk=Urządzenia kluczowe, mechaniczne scentralizowane oraz urządzenia przekaźnikowe z pulpitem kostkowym. | ||
− | |||
|Historia=[[https://enkol.pl/Zabytkowa_stacja_kolei_w%C4%85skotorowej_w_Rudach#Historia | Historia Stacji]] | |Historia=[[https://enkol.pl/Zabytkowa_stacja_kolei_w%C4%85skotorowej_w_Rudach#Historia | Historia Stacji]] | ||
|Nazwa={{Pw nazwa|Rauden|1899|1945}}{{Pw nazwa|Rudy|1945|nadal}} | |Nazwa={{Pw nazwa|Rauden|1899|1945}}{{Pw nazwa|Rudy|1945|nadal}} | ||
|Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}} | |Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}} | ||
− | |Linia={{Pw linia| | + | |Linia={{Pw linia|Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice|41,1}} |
− | | | + | }} |
− | | | + | |
− | | | + | {{Szablon:Kolej wąskotorowa infobox |
− | | | + | |nazwa_kolei = Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach |
− | | | + | |nazwy_wcześniejsze = Poprzednie nazwy:<br/>''Rauden 1898-1945, Rudy 1945-nadal''<br/> |
− | | | + | |grafika = [[Plik:Rudy - Stacja kolejki wąskotorowej.JPG|290px]] |
+ | |rok_budowy = 1898 | ||
+ | |cel_budowy = Połączenie miast wcześniej nieskomunikowanych kolejowo: Gliwic z Raciborzem | ||
+ | |zleceniodawca_budowy = | ||
+ | |rok_rozbiórki = | ||
+ | |wpis_do_rej_zab = 1993 | ||
+ | |rozstaw_szyn = 785 mm | ||
+ | |pierwotny_prześwit = | ||
+ | |rok_przekucia = | ||
+ | |istniejące_linie = Gliwice Wąskotorowe - Markowice Raciborskie | ||
+ | |długość_czynnego_odcinka = 7 km | ||
+ | |długość_całkowita_istniejących_szlaków = ~12 km | ||
+ | |linie_rozebrane = | ||
+ | |długość_zlikwidowanych_linii = ~37 km | ||
+ | |stacje_styczne = Racibórz Markowice | ||
+ | |inne_ważniejsze_stacje = Gliwice Trynek | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | |1. operator = Górnośląskie Tramwaje Parowe | ||
+ | |1_okres_działalności = 1900 - 1945 | ||
+ | |2. operator = [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] | ||
+ | |2_okres_działalności = 1945 – 1992 | ||
+ | |3. operator = Towarzystwo Służby Ochrony Zabytków Kolei Rybnik | ||
+ | |3_okres_działalności = 1994 - 2009 | ||
+ | |4. operator = Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej|4_okres_działalności = 2009 - obecnie | ||
+ | |5. operator = | ||
+ | |5_okres_działalności = | ||
+ | |6. operator = | ||
+ | |6_okres_działalności = | ||
+ | |uwagi_operator = | ||
}} | }} | ||
− |